Ali pri Vzajemni nalašč uporabljajo zavajajoče trženjske prijeme. Foto: BoBo
Ali pri Vzajemni nalašč uporabljajo zavajajoče trženjske prijeme. Foto: BoBo

Prva je na zavajanje opozorila novinarka Dela Milena Zupanič, ki so jo kot Vzajemnino zavarovanko poklicali iz podjetja Finmart Direkt in z njo kar po telefonu želeli skleniti zavarovanje. "Zavarovalni agent je povedal, da bom morala doplačati 300 evrov, če bom dobila raka, za draga biološka zdravila," je povedala Zupaničeva.

Gre zavajanje, saj vse stroške zdravljenja raka zavarovancem, ki se pri nas zdravijo v sistemu javnega zdravstva, v celoti krije Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. "V primeru, da se bo izkazalo, da gre za taka dejanja, bomo obvestili ustrezne organe," je napovedal direktor zavoda Samo Fakin.

Na Vzajemni pa pravijo, da je agent iz podjetja Finmart Direkt z zavajanjem kršil pravila zavarovalnice, a primer ni osamljen; na zavodu za zdravstveno zavarovanje so s primeri zavajanja tudi v Celju seznanjeni že teden dni. "Vzajemna bo celostno ukrepala in izvršila nadzor nad delovanjem te agencije, da bi ugotovila, ali prihaja do trženja, ki ni skladno z varovanjem interesov zavarovancev," je zatrdil Janez Gregorič iz Vzajemnine pravne službe.

A zakon o zavarovalništvu v 217. členu jasno piše, da je za ravnanja zavarovalnega zastopnika odgovorna zavarovalnica. Ukrepe napoveduje tudi Agencija za zavarovalni nadzor: "Najprej bomo preverili ustrezna dovoljenja za opravljanje zavarovalnega zastopanja pri teh osebah in še pri sami zastopniški družbi. Lahko gremo v pregled, lahko pridobimo tudi pričanja." So pa v pisnem odgovoru zapisali, da so bila v konkretnem primeru prekoračena pooblastila njihovega sodelavca. A vprašanje je, ali v zavarovalniški bitki za nove stranke ni dobil takih navodil.