"Zastopniki se že srečujemo s povečanjem števila nezadovoljnih in prizadetih uporabnikov zdravstvenih storitev, ki izražajo nestrinjanje z vedno večjo nedostopnostjo zdravstvenih storitev," je v sporočilu za javnost zapisal zastopnik pacientov pravic iz Maribora Viktor Pilinger.
Dodal je, da se kakovost storitev zmanjšuje, poleg tega pa morajo bolniki nanje čakati v nerazumno dolgih čakalnih vrstah. Pojasnil je, da je po podatkih Inštituta za varovanje zdravja 1. januarja letos nad dopustno čakalno dobo na prvi ambulantni pregled čakalo 5.782 bolnikov, kar je skoraj 80 odstotkov čakajočih več kot na začetku lanskega decembra. Po njegovem mnenju je treba nastopiti tudi proti pretiranim varčevalnim omejitvam v zdravstvu, ki ogrožajo delovanje bolnišnic, zdravstvenih domov in koncesionarjev.
Zastarelo in okostenelo naročanje
Zastopniki se po njegovih besedah strinjajo, da je sistem javnega naročanja zdravil in zdravstvenega materiala nedodelan, zastarel ter nujno potreben korenitih sprememb. "Birokratske in vse večje administrativne ovire pri izvajanju zdravstvene oskrbe se lahko rešujejo s poenostavitvijo informacijske podpore in na način, ki ne bo dodatno časovno obremenjeval zdravstvenega osebja," je pojasnil.
Vodstvo države in vse ključne udeležence je zato pozval, da s primernimi in takojšnjimi ukrepi zagotovijo obstoj pravic uporabnikov zdravstvenih storitev vsaj na dozdajšnji ravni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje