Medtem ko številne blagovne znamke z rožnato pentljo promovirajo svoje izdelke in prispevajo k ozaveščanju o raku dojk, ostaja dejstvo, da uporaba alkohola neposredno povečuje tveganje za razvoj te bolezni, so zapisali v sporočilu za javnost.
"Takšne marketinške strategije so zavajajoče in nevarne. Pomembno je, da se jasno opozarja na tveganja, ki jih prinaša raba alkohola, še posebej v povezavi z boleznimi, kot je rak. Industrija ne sme prispevati k ohranjanju napačnih predstav o posledicah uporabe alkohola," so v združenju povzeli besede predsednice Mladinske zveze Brez izgovora Slovenija Mance Kozlovič. Pomembno je zavedanje, da je omejevanje uporabe alkohola eden ključnih preventivnih ukrepov v boju proti raku dojk, je prepričana.
Mednarodna agencija za raziskave raka uvršča alkohol v skupino ena človeških karcinogenov, kar pomeni, da je dokazano povezan z razvojem več vrst raka. Poleg raka dojk alkohol povečuje tveganje za razvoj raka ustne votline, žrela, požiralnika, jeter, grla in debelega črevesa. Svetovna zdravstvena organizacija opozarja, da varne ravni uporabe alkohola ni. Študije kažejo, da že vsakodnevno uživanje ene alkoholne pijače, kot je 500 mililitrov piva ali 200 mililitrov vina, bistveno poveča tveganje za nastanek raka, pri čemer je tveganje za nastanek raka dojk še posebej izrazito, opozarjajo v združenju.
Zaužitje ene ali dveh pijač na dan povečuje tveganje za nastanek raka dojk za od 30 do 50 odstotkov, navajajo v Slovenskem združenju za kronične nenalezljive bolezni. Alkohol zvišuje raven estrogena in drugih hormonov, kar lahko pospeši rast rakavih celic v dojkah in tako poveča tveganje za razvoj raka dojk. Raziskave so pokazale tudi, da je uporaba alkohola še posebej tvegana v obdobju med prvo menstruacijo in prvo nosečnostjo, ko so dojke v fazi intenzivnega razvoja in so zato bolj občutljive za škodljive snovi.
Ženske, ki začnejo uporabljati alkohol v mlajših letih, so zato izpostavljene večjemu tveganju za razvoj raka dojk v primerjavi s tistimi, ki začnejo uporabljati alkohol pozneje v življenju, so zapisali.
Direktor Inštituta Utrip in vodja mreže Preventivna platforma Matej Košir je prepričan, da je treba uvesti jasno označevanje vpliva rabe alkohola na zdravje in spremeniti pogoje dobrodelnih partnerstev. "Dobrodelne organizacije, ki so povezane z raziskavami raka, bi morale vnovič premisliti svoje sodelovanje z alkoholno industrijo, saj ta povezava ustvarja zavajajoča sporočila, ki alkohol prikazujejo kot del rešitve, čeprav je v resnici eden izmed dejavnikov tveganja za razvoj raka dojk," so v združenju povzeli Koširjeve navedbe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje