Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zveza sodeluje z ministrstvom za zdravje in Zdravniško zbornico Slovenije, da bi izkoreninili prakso, ko so pacienti prisiljeni izbirati med dolgim čakanjem in hitro, a plačljivo obravnavo. Dogovarjajo se, da bi izjave, kot je "napotnica čez mesece ali jutri za denar," obravnavali kot hudo kršitev zakonodaje in medicinske etike ter jih ustrezno sankcionirali, so poudarili.

Na novinarski konferenci so predstavili tudi zbornik, prevod devetih tujih zakonov o kakovosti in varnosti pacientov, s katerim želijo spodbuditi spremembe v slovenski zakonodaji. "V bližnji prihodnosti bomo državnemu zboru poslali konkretne predloge za izboljšave, pri čemer se bomo zgledovali po zakonih držav z razvito zakonodajno prakso na tem področju," je pojasnil podpredsednik zveze Franci Gerbec.

V obstoječem sistemu so žrtve tako pacienti kot svojci

Član odbora za varnost in kakovost Zveze organizacij pacientov Jernej Golc je dejal, da so v obstoječem zdravstvenem sistemu žrtve tako bolniki kot njihovi svojci, zdravstveni delavci in organizacije. Opozoril je, da trenutna zakonodaja svojcem pacientov ne omogoča veliko pravic, ko bolnik umre.

Prijavljanje in odkrivanje zdravniških napak po mnenju Gerbca in Golca izboljšuje varnost v zdravstvu, zato v zvezi načrtujejo aktivnejšo objavo anonimnih zgodb iz zdravstva.

Paciente pogosto zadržuje strah pred prijavo napak

Paciente pogosto zadržuje strah pred prijavo napak, zato predlagajo vzpostavitev sistema anonimnih prijav. Zdravniško zbornico so obvestili, da bo zveza oblikovala poseben spletni portal, ki bo omogočal anonimne prijave. "Nimamo še določenega notranjega protokola, ga bomo pa določili, da bomo zagotovili ustrezno zaščito prijaviteljev in tudi ustrezno obravnavo prijavljenih," je povedal Gerbec.

Na novinarski konferenci je spomnil tudi na aktualni problem odhajanja radiologov, razlog pa je po besedah Gerbca neustrezno nagrajevanje. Meni, da bi morali pri spremembah zakona o zdravstveni dejavnosti jasno opredeliti možnosti stimulativnega nagrajevanja v zdravstvenih ustanovah ne le za zdravnike, temveč za vse zaposlene. Čeprav trenutni sistem to deloma že omogoča, vodstva zdravstvenih zavodov teh možnosti pogosto ne izkoriščajo, kar je treba izboljšati in zakonsko urediti.

Paciente pred prijavo napak zadržuje strah