Že pred začetkom letošnjega sejma IFA je bilo jasno, da bodo osrednja tema novosti na področju 3D-tehnologije. Svetovni proizvajalci elektronike so tako javnosti predstavili svoje nove izdelke, ki porabnikom zabavne elektronike ponujajo vstop v svet tridimenzionalnosti - od 3D-televizorjev prek prenosnikov, na katerih si lahko ogledamo tudi 3D-posnetke, do videkamer, ki omogočajo snemanjo 3D-videoposnetkov.
Od 3D-televizije do 3D-prenosnikov
Japonski elektronski koncern Sony, ki je po besedah prvega moža koncerna, sira Howarda Stringerja, "najmočnejša lokomotiva v 3D-ekspresu", je tako poleg 3D-televizorjev predstavil tudi cel niz izdelkov, ki ponujajo tridimezionalno izkušnjo: hišni kinoprojektor, s katerim lahko gledamo 3D-filme (ta kinoprojektor bo na trg prišel novembra letos), in prenosnike serije Vaio, ki prav tako ponujajo tridimenzionalno sliko.
Sonyjev japonski tekmec Panasonic je na sejmu predstavil prvo 3D-videokamero, ki ni namenjena zgolj profesionalnim snemalcem, ampak omogoča tudi ljubiteljskim videofilmarjem snemanje 3D-posnetkov. Panasonic tako kot drugi elektronski velikani v Berlinu dal na ogled tudi 3D-televizor - televizor Viera.
Tudi nizozemski elektronski orjak Phillips je v Berlinu predstavil svoje najnovejše dosežke na področju 3D-tehnologije. Kot je na četrtkovi novinarski konferenci v Berlinu dejal vodja Phillipsovega televizijskega oddelka Robert Smits, je njihov televizor Cinema 21:9 Platinum Series edini televizor, ki omogoča uporabnikom tako izvirno 3D-izkušnjo, kot jo imajo gledalci v kinu. 58-palčni zaslon v razmerju 21:9 tako omogoča ogled filmov brez "nadležnih" črnih robov na zgornjem in spodnjem delu zaslona.
Povezovanje medmrežja in televizije
Poleg tridimenzionalnosti so proizvajalci televizorjev na sejmu predstavili tudi novosti na področju povezovanja medmrežja in televizije. Smits je tako na novinarski konferenci zbrane novinarje obvestil, da je Phillips s podetjema Sharp in Loewe podpisal pismo o nameri za ustanovitev odprtega konzorcija - njegova naloga bo gradnja skupne, konkurenčne medmrežne platforme za medmrežno televizijo. Ta platforma bo temeljila na enaki tehnologiji, ki jo Phillips uporablja pri svoji Net TV.
Po Smitsovih besedah je naloga konzorcija okrepiti število aplikacij, ki jih ponujajo po medmrežni televiziji, kot so video na zahtevo, glasba, računalniške igre, socialna omrežja in infotainment.
Tudi drugi proizvajalci, ki predstavljajo izdelke na IFA 2010 (Samsung, Sony, Panasonic itn.), sledijo smernicam, da televizija ponuja možnost in storitve računalnika. To je, kot je na Samsungovi četrkovi novinarski konferenci dejal glavni produkcijski menedžer Patrick Povel, nasprotno prejšnjim smernicam, ko so kupci oz. uporabniki zahtevali, da jim računalnik omogoča možnosti, ki jih je ponujala televizija.
Applov iPad dobil južnokorejskega tekmeca
Poleg 3D-tehnologije in povezovanja medmrežja in televizorja je največ zanimanja novinarja požela svetovna predstavitev Samsugovega tabličnega prenosnika Galaxy Taba. Dvorana, v kateri je Samsung v četrtek predstavil tablični prenosnik, je bila tako skoraj premajhna za vse novinarje, ki so si želeli ogledati južnokorejskega izzivalca Applovega iPada.
Na evropski trg bo Samsungov tablični prenosnik prišel sredi tega meseca, že za naslednje leto pa so Južni Korejci napovedali nove modele. Samsungovi načrti so, da bi v naslednjih letih prodal okoli 10 milijonov tabličnih prenosnikov, s čimer bi pridobili tretjino svetovnega trga teh prenosnikov.
Galaxy Tab poganja Googlov operacijski sistem Android 2.2. S Samsungovo tablico - ki ima malce manjši zaslon kot iPad, s 380 grami pa je za skoraj polovico lažja od 680-gramskega Applovega tabličnega računalnika - je mogoče brati knjige, poslušati glasbo in gledati filme, vgrajeni pa ima tudi dve kameri.
Na sejmu tudi velenjsko Gorenje
V t .i. dnevih za medije - ki so bila 1. in 2. septembra, torej še pred uradnim odprtjem IFA 2010 v petek, 3. septembra - se je kot edino slovensko podjetje predstavilo velenjsko Gorenje, ki letos že tretjo leto zapored na sejmu predstavlja svoje gospodinjske aparate. Na četrtkovi novinarski konferenci sta sodelovala direktor Gorenja Nemčija Klemen Prešeren in vodja trženja in prodaje v nemški podružnici velenjskega podjetja Thomas Wittling.
Največ pozornosti med njihovimi razstavljenimi novostmi bo po prepričanju Gorenja požela premierno predstavljena inovativna aplikacija GreenConnected, ki prikazuje možnosti uporabe visoke tehnologije za optimizacijo porabe energije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje