Japonce vsak dvig cen nafte krepko useka po žepu, zato jih druge možnosti zelo hitro navdušijo. Foto: Reuters
Japonce vsak dvig cen nafte krepko useka po žepu, zato jih druge možnosti zelo hitro navdušijo. Foto: Reuters
Japonci nimajo plantažnega načina pridelave riža. Foto: EPA

Začeli so namreč pilotski projekt, v katerem bodo s pomočjo vladnih sredstev v vasi Šinanomači, okrog 200 kilometrov severozahodno od Tokia, iz odpadnega riža, ki ga bodo prispevali okoliški kmetje, izdelovali etanolski zvarek. Zakaj sake? Gre v bistvu za riževo vino, ki ga pridelajo na podoben način.

Šlo naj bi za obnovljiv vir energije v tem delu Japonske, tamkajšnji prebivalci pa naj bi ga že sprejeli z navdušenjem. Japonska je namreč drugi največji (za ZDA) porabnik fosilnih goriv na svetu in jih vsak manjši dvig cen na svetovnem trgu krepko useka po žepih.

Naslednja stvar pa je tudi kjotski protokol, saj jim izpolnjevanje ciljev ne gre najbolj od rok in zaostajajo za Evropo. Sicer pridno upoštevajo težnjo uporabe biogoriv, a tudi tukaj po porabi zastajajo tako za Evropo kakor tudi za ZDA.

Težave so s pridelavo riža
Ena izmed ovir je tudi izjemno draga kmetijska proizvodnja, kar v višave podraži tudi t. i. zelena goriva. Naslednja težava je japonski način kmetovanja, saj prevladujejo družinske kmetije, ki ne morejo pridelati toliko riža, da bi zadostovalo za to. Vodilna v izvozu etanola, Brazilija, denimo sladkorni trs, ki ga uporablja kot surovino, prideluje na prostranih plantažah.

Iz vsakega kilograma riža lahko pridelajo 0,5 litra etanola, glavni izziv pa bo pridelati toliko etanola po ceni, ki bo konkurenčna ceni fosilnih goriv. Naj Japonskem liter goriva z davkom stane 191 jenov, kar je okrog 1,5 dolarja na liter.