Previsoke račune, ki se od oktobra lani pojavljajo pri nekaterih uporabnikih spleta s klasičnim ali ISDN-priključkom, morajo zato poravnati sami. S Telekoma so sporočili, da jim lahko nudijo le obročno odplačevanje, saj morajo nastale stroške sami poravnati mednarodnim operaterjem.
Zlorabe naj bi povzročal virus v t. i. programu dialler, ki ga uporabnik s klikanjem po spletu nevede sam namesti. Virus prekine zvezo z domačim operaterjem in vzpostavi drago satelitsko linijo s ponudnikom v tujini. V Telekomu poudarjajo, da uporabniki sami ne morejo opaziti nezaželenih klicev s svojega računalnika, lahko pa prepoznajo virusne programe.
Samodejna namestitev
Nezaželeni programi imajo najpogosteje končnico .exe, v računalnik pa vdrejo prek dvomljivih povezav ali spletnih strani, lahko pa tudi z elektronsko pošto.
V računalnike se namestijo s potrditvijo oz. ukazom uporabnika, včasih pa tudi samodejno. Uporabnik mora biti pazljiv pri brskanju po spletu, da pred klikom na določeni ukaz podrobno prebere, kaj piše v odprtem okencu, enako velja tudi za sumljivo elektronsko pošto.
Ob zagonu takega programa se samodejno vzpostavi neposredna zveza z modemom v tujini. Telekom tako zvezo obračuna v skladu s cenikom v mednarodnem prometu in zaračuna na rednem mesečnem računu, medtem ko pri ponudniku interneta ni zaznamovana.
Rešitev protivirusni program
Obstajajo protiprogrami, ki namestitev virusov onemogočajo oz. odstranjujejo že nameščene viruse. Dosegljivi so na enak način, kot številni protivirusni programi. Njihovo uporabljanje je naloga vsakega posameznika, poudarjajo v Telekomu.
"Od 1. avgusta je Telekom avtomatično satelitsko telefonsko povezavo zablokiral, kar naj bi zmanjšalo tveganje. Ta trenutek je na satelitskih številkah varnost zelo visoka, vendar opozarjamo, da se ustvarjalci takih programov selijo iz enega področja v drugega in iščejo priložnost za nameščanje teh programov prek vseh možnih kanalov in jim je zato nemogoče slediti," je za MMC povedala Darinka Pavlič Kamien, vodja Telekomove službe za odnose z javnostmi.
Milijonski zneski
Telekom je prve težave v zvezi s tem zaznal oktobra lani, vsak mesec pa dobil nekaj deset pritožb svojih uporabnikov. Zneski na telefonskih računih so pri nekaterih znašali tudi več kot milijon tolarjev. V Telekomu trdijo, da so uporabnike o tem takoj začeli obveščati prek medijev, avgusta pa so na hrbtni strani telefonskega računa napisali tudi posebno obvestilo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje