Gradnja železnice ima veliko nasprotnikov. Foto: EPA
Gradnja železnice ima veliko nasprotnikov. Foto: EPA

Proga z imenom Čuinhaj-Tibet, ki naj bi začela delovati letos, povezuje osrednje tibetansko mesto Lhasa prek kitajskega mesta Golmud z drugo Kitajsko prek gorovja Kunlun. Trasa poteka po 550 kilometrih zamrznjene zemlje in na določenih mestih dosega celo 5.000 metrov nadmorske višine.

Kitajski znanstvenik je povedal, da so njegove dolgoletne raziskave pokazale krčenje površin, kjer poteka železnica. Tla so zaradi segrevanja nestabilna, temperatura pa iz leta v leto narašča, kar naj bi čez približno deset let lahko pomenilo resno grožnjo železnici.

Kitajska je z gradnjo kontraverzne železnice zaključila oktobra 2005, delovati pa naj bi začela 1 julija letos. Nasprotniki gradnje ji očitajo uničenje že tako krhkega okolje in ogrožanje tibetanske kulture z razširjanjem migracij z ostalih področij.