Na Danskem, Švedskem, Norveškem, Finskem in Islandiji je v letu 2008 izdelke in storitve na spletu kupovalo kar 91 odstotkov uporabnikov medmrežja. Na drugi strani je v Romuniji in Bolgariji ta deleže le tri- oz. štiriodstoten. V Estoniji, Grčiji, Italiji, na Portugalskem in Cipru se medtem ta delež vrti okoli desetih odstotkov. Foto: EPA
Na Danskem, Švedskem, Norveškem, Finskem in Islandiji je v letu 2008 izdelke in storitve na spletu kupovalo kar 91 odstotkov uporabnikov medmrežja. Na drugi strani je v Romuniji in Bolgariji ta deleže le tri- oz. štiriodstoten. V Estoniji, Grčiji, Italiji, na Portugalskem in Cipru se medtem ta delež vrti okoli desetih odstotkov. Foto: EPA

Poročilo kaže, da je spletno nakupovanje v EU-ju vse bolj priljubljeno, vendar obenem opozarja, da njegov razvoj upočasnjujejo ovire v čezmejni trgovini.

Med letoma 2006 in 2008 se je delež potrošnikov v Evropski uniji, ki so prek spleta kupili najmanj en izdelek, povečal s 27 na 33 odstotkov. Medtem ko nacionalni trgi hitro rastejo, pa delež čezmejnih spletnih nakupov ostaja majhen, in sicer le sedem odstotkov v letu 2008, kar je le za odstotno točko več kot v letu 2006.

Več kot polovica uporabnikov spleta lani opravila vsaj en spletni nakup
Povprečni podatki prikrivajo izjemno priljubljenost spletnega nakupovanja v državah, kot so Velika Britanija, Francija, Nemčija, Nizozemska in nordijske države, kjer je v preteklem letu več kot 50 odstotkov spletnih uporabnikov opravilo najmanj en spletni nakup.

Na Danskem, Švedskem, Norveškem, Finskem in Islandiji je v letu 2008 izdelke in storitve na spletu kupovalo kar 91 odstotkov uporabnikov interneta. Na drugi strani je v Romuniji in Bolgariji ta deleže le tri- oz. štiriodstoten. V Estoniji, Grčiji, Italiji, na Portugalskem in Cipru se ta delež vrti okoli desetih odstotkov.

Poročilo sicer opozarja, da številne ovire (jezikovne, praktične in zakonodajne) in pomanjkanje zaupanja v ta način izvajanja nakupov upočasnjujejo razvoj spletnega nakupovanja v EU-ju.

21 odstotkov podjetij ponuja čezmejne storitve spletnega nakupovanja
Medtem ko 51 odstotkov podjetij iz sedemindvajseterice svoje proizvode in storitve prodaja po spletu, jih le 21 odstotkov ponuja čezmejne storitve spletnega nakupovanja, kar je celo za osem odstotnih točk manj kot leta 2006, oz. jih čezmejno oglašuje. Še tisti, ki prodajajo čezmejno, pa običajno to počnejo le v majhnem številu držav. Samo štirje odstotki podjetij ponujajo storitve spletnega nakupovanja v več kot desetih članicah EU-ja.

Pri tem potencial za čezmejno spletno nakupovanje obstaja, saj tretjina evropskih potrošnikov pravi, da bi se odločila za spletni nakup proizvoda in storitve iz druge članice Unije. Tretjina jih je tudi rekla, da so pripravljeni kupiti proizvode in storitve v drugih jezikih, 59 odstotkov podjetij pa je pripravljenih prodajne dejavnosti izvajati v več jezikih.

Poročilo podaja tudi podatke o najpogosteje kupljenih izdelkih. Lani so tako potrošniki po spletu najpogosteje kupovali potovalne in počitniške pakete, obleke in športno opremo ter knjige, revije in učno gradivo.

Spletno nakupovanje je najhitreje rastoča oblika nakupov
Spletno nakupovanje je sicer najhitreje rastoča oblika nakupov v EU-ju. V letu 2008 je zaostajalo le za običajnimi nakupi v trgovinah, prehitelo pa je naročanje po pošti, prodajo prek trgovskih potnikov in akviziterjev ter televizijsko trgovino, so še sporočili iz Bruslja.

C. R.