TGV je bil (pre)hiter tudi za fotoreporterje. Foto: Reuters
TGV je bil (pre)hiter tudi za fotoreporterje. Foto: Reuters
TGV med preizkusom
Pred preizkusom so inženirji natančno pregledali razmere na progi. Na roko jim je šlo tudi ugodno vreme. Foto: Reuters
Hitrostni rekord TGV-ja

Dosedanji uradni svetovni rekord je TGV postavil pred 17 leti, ko je dosegel hitrost 515,3 kilometra na uro. V črno obarvana kompozicija TGV V150, dolga 106 metrov, ki jo sestavljajo trije dvonadstropni vagoni, je sicer od letošnjega januarja že večkrat drvela s hitrostjo okoli 540 km/h, a rekordi niso bili uradno zapisani.

Rekordno hitri vlak se od običajne različice precej razlikuje, saj ima večja kolesa in dva močna motorja na vsakem koncu z močjo več kot 25.000 konjskih moči. Tudi električno napetost v napeljavi nad progo so povečali s 25.000 na 31.000 voltov, celoten potniški prostor pa je bil spremenjen v laboratorij za spremljanje odzivov vlaka in proge pri tako visokih hitrostih.

Pridobivanje novih kupcev
Podatki o hitrostnem rekordu bodo pomagali pri načrtovanju varnejših in udobnejših vlakov pa tudi infrastrukture. Proizvajalec vlakov Alstom upa, da mu bo dogodek, ki se je zgodil na novi, še neodprti progi med francosko prestolnico in sedežem Evropskega parlamenta, v živo pa ga je prenašala francoska televizija, pomagal tudi pri iskanju novih kupcev v Evropi in po svetu, kjer glavno konkurenco TGV-ju predstavljata nemški ICE in japonski šinkasen. Največji kupci vlakov hitrih vlakov naj bi v prihodnje prihajali iz Azije, predvsem Kitajske in Južne Koreje.

Absolutni hitrostni rekord sicer še vedno drži japonski magnetni vlak maglev, ki med vožnjo lebdi nad posebno progo. Leta 2003 je po njej divjal s hitrostjo 581 km/h. TGV, ki se mu je z najnovejšim dosežkom že zelo približal, pa je rekorder pri vlakih na običajni pogon.

Hitrostni rekord TGV-ja