K februarski ničelni stopnji inflacije je najbolj prispevalo znižanje cen v skupini rekreacija in kultura (0,5 odstotne točke), in sicer zaradi nižjega prispevka za RTV SLO (prispevek bo marca spet enak kot januarja) in znižanja cen opreme za šport, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnila namestnica generalne direktorice statističnega urada Genovefa Ružić.
Rekreacija in kultura precej cenejši
Cene v skupini rekreacija in kultura so se znižale za 4,8 odstotka, medtem ko je bilo znižanje cen v skupini zdravje 0,1-odstotno. V skupini rekreacija in kultura so se najbolj pocenile kulturne in druge storitve (za 34,6 odstotka), oprema za šport pa se je znižala za sedem odstotkov. V skupini zdravje pa so se pocenila nekatera zdravila ter zdravstvene in paramedicinske storitve (oboje za 0,2 odstotka).
Dražji telefon, nafta in hrana
Po drugi strani pa so k rasti cen prispevale višje cene hrane (0,2 odstotne točke), naftnih derivatov (0,1 odstotne točke) in počitnic v paketu (0,1 odstotne točke). Največja rast cen je bila zaradi višjih cen telefonskih in internetnih storitev v skupini komunikacije (za 1,3 odstotka) ter zaradi višjih cen olja in maščob ter nekaterih drugih živilskih izdelkov v skupini hrana in brezalkoholne pijače (za 0,8 odstotka).
V skupini hrana in brezalkoholne pijače so se najopazneje zvišale cene olj in maščob (za 4,3 odstotka), svežega in predelanega mesa (za 1,9 odstotka), drugih živilskih izdelkov (za 1,7 odstotka) ter kruha in izdelkov iz žit (za 1,4 odstotka). Sadje in zelenjava pa sta se pocenila (za 2,1 oz. 0,3 odstotka).
Skupna rast cen hrane v prvih dveh mesecih letos je bila po pojasnilih Ružićeve višja kot v enakem obdobju v preteklih petih letih. Letos se je hrana namreč v povprečju podražila že za 3,5 odstotka (v enakem obdobju leta 2008 je bila rast 2,3-odstotna, povprečna rast cen v preostalih štirih letih pa 1,2-odstotna).
Nadpovprečni dvig cen kruha
Bolj kot v preteklih letih so se januarja in februarja zvišale cene kruha in drugih izdelkov iz žit ter mesa, večina podražitev pa so zaznali v februarju. Rasti cen komunikacij in hrane ter brezalkoholnih pijač so sledili dražji prevoz (za 0,6 odstotka), alkoholne pijače in tobak (za 0,5 odstotka), obleka in obutev (za 0,5 odstotka), stanovanja (za 0,5 odstotka) in stanovanjska oprema (za 0,3 odstotka).
Februarja so se na letni ravni najbolj podražile alkoholne pijače in tobak (za 8,3 odstotka). Sledile so skupine stanovanje (za 6,6 odstotka), hrana in brezalkoholne pijače (za 4,1 odstotka), komunikacije (za 3,3 odstotka), zdravje (za 3,0 odstotka), stanovanjska oprema (za 2,5 odstotka), izobraževanje (za 1,8 odstotka), raznovrstno blago in storitve (za 1,2 odstotka) ter prevoz (za 1,0 odstotka).
V enem letu pa so se v povprečju znižale cene v skupini gostinske in nastanitvene storitve (za 11,1 odstotka), rekreacija in kultura (za 6,5 odstotka) ter obleka in obutev (za 0,1 odstotka).
Blago dražje, storitve cenejše
Blago je bilo v primerjavi s februarjem lani v povprečju dražje za 3,2 odstotka, medtem ko so se storitve pocenile za 2,5 odstotka. Med blagom se je najbolj podražilo blago dnevne porabe (za 5,8 odstotka), trajno in poltrajno blago pa sta se pocenila (za 3,4 oz. 0,1 odstotka).
Cene življenjskih potrebščin, merjene s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, ki se uporablja za primerjavo rasti cen v EU-ju, so februarja prav tako ostale nespremenjene. Letna rast cen se je nekoliko znižala in je zdaj dvoodstotna (lani 1,6-odstotna), povprečna 12-mesečna rast cen je bila 2,2-odstotna (lani 0,9-odstotna).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje