Foto:
Foto:

V organizaciji so dejali, da je voda vitalnega pomena za življenje in pravica porabnika, čisto vodo in ustrezne sanitarne razmere pa potrebujejo vsi ljudje. Osrednje teme tokratnega dneva potrošnikov bodo sicer dostop, lastništvo, dostava, stroški, javne politike in okolje.

Podatki, ki jih je predstavila Zveza potrošnikov Slovenije, kažejo, da je pravica preskrbe z zdravstveno neoporečno vodo kršena pri velikem delu svetovne populacije.

V Sloveniji je vode dovolj
V zvezi pravijo, da Slovenija sicer sodi med države z dovolj vode, kar zagotavljajo javni vodovodi, moderna infrastruktura in čistilne naprave. Za oskrbo z vodo in kanalizacijo pa sta značilni teritorialna razdrobljenost in usmerjenost k lokalni samozadostnosti.

Slaba preskrba z vodo
V svetovnem merilu šestina svetovnega prebivalstva nima dostopa do zadostnih količin zdravstveno neoporečne vode. Po podatkih svetovne potrošniške organizacije pa poleg tega dve petini prebivalstva nima zagotovljenih ustreznih sanitarnih razmer. V številnih državah so vodovodi pokvarjeni ali slabo vzdrževani, oskrba z vodo je neredna, poleg tega pa porabniki, ki niso povezani z glavnimi vodovodnimi sistemi, plačajo višje cene vode kot tisti, ki so.

Svetovni dan vode prvič leta 1983
Svetovni dan potrošnikov ima korenine v deklaraciji nekdanjega ameriškega predsednika Johna F. Kennedyja iz leta 1962 o štirih osnovnih pravicah porabnikov. Svetovni dan potrošnikov se je prvič praznoval leta 1983, dve leti pozneje pa je ZN sprejel smernice za varstvo potrošnikov, s čimer so njihove pravice dobile status mednarodnega priznanja in legitimnosti.