Prizori iz Volkswagnove tovarne v Wolfsburgu. Foto: Reuters
Prizori iz Volkswagnove tovarne v Wolfsburgu. Foto: Reuters

"Potrebne bodo drastične spremembe, če želimo preživeti," je Blume zapisal v nedeljskem Bildu in slikovito dodal: "Pita se je zmanjšala, za mizo pa imamo več gostov."

Evropska avtomobilska industrija se, kot je dodal Blume, spopada z novimi izzivi, gospodarsko okolje pa se je poslabšalo, "zlasti za Volkswagen". Kljub temu pa podjetje ne bo zapustilo svoje domovine. "Predani smo Nemčiji, saj je Volkswagen oblikoval celotne generacije. Imamo zaposlene, katerih dedki so delali v podjetju. Želim, da bodo lahko tu delali tudi njihovi vnuki," je dejal.

Volkswagen še nikoli ni zaprl tovarne v Nemčiji in od leta 1988 tudi ni zaprl nobene tovarne na svetu. A slaba prodaja je poslovodstvo prisilila v razmislek. Ta teden se je pred stavbo Volkswagnovega sedeža v Wolfsburgu zbralo okoli 25.000 delavcev, kjer jim je vodstvo predstavilo načrtovane ukrepe.

Po Evropi je na začetku meseca namreč močno odmevala napoved Volkswagna, da zaradi naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji.

Delavci v Audijevi tovarni zasegli 200 ključev

Za nenavadno potezo so se odločili tudi delavci v Audijevi bruseljski tovarni, ki so ukradli okoli 200 avtomobilskih ključev, da bi vodstvo prisilili, da jim poda pojasnila o prihodnosti tovarne. "Nobeno vozilo ne bo zapustilo tovarne, dokler ne dobimo odgovorov," je dejal eden izmed delavcev. V tovarni je zaposlenih 3000 ljudi.

Delavci so ključe ukradli v nedeljo, vodstvo tovarne pa, kot so zapisali, tovrstno izsiljevanje zavrača. Če zaposleni do danes ključev ne vrnejo, bodo vložili kazenske ovadbe, odgovorne za krajo pa nameravajo identificirati s pomočjo nadzornih kamer, poročajo tuje agencije.

Iz Audija so julija sporočili, da zaradi slabega povpraševanja po njihovem električnem modelu Q8 e-tron, ki ga proizvajajo v belgijski tovarni, ne morejo izključiti njenega zaprtja.

Strahove okoli 3000 zaposlenih je v torek okrepilo še sporočilo Audijeve krovne družbe Volkswagen, da v bruseljski tovarni v prihodnjih nekaj letih ne bodo proizvajali nobenega drugega modela. Zaposleni so se v preteklih dneh odzvali z več stavkami, sindikat pa največjo načrtuje 16. septembra.

Breton: Evropa mora ohraniti znanje in konkurenčnost

Zaradi teh dogodkov se je oglasil tudi odhajajoči evropski komisar za notranji trg Thierry Breton. Dejal je, da razmere v evropski avtomobilski industriji niso rožnate, napovedi o zaprtju tovarn pa ga zelo skrbijo.

Razmere v nemški avtomobilski industriji prinašajo veliko nervozo, je v pogovoru za nemški poslovni časnik Handelsblatt ocenil Breton. Po njegovih besedah se mora Evropa osredotočiti na to, da zadrži znanje, inovacijske sposobnosti in konkurenčnost.

Kriza industrije je po Bretonovi oceni posledica dejstva, da evropskim proizvajalcem potrošnikov ni uspelo prepričati o prednosti električnih vozil. Foto: Reuters
Kriza industrije je po Bretonovi oceni posledica dejstva, da evropskim proizvajalcem potrošnikov ni uspelo prepričati o prednosti električnih vozil. Foto: Reuters

Kriza industrije je po Bretonovi oceni posledica dejstva, da evropskim proizvajalcem potrošnikov ni uspelo prepričati o prednostih električnih vozil. "Ali bo prehod na električna vozila uspešen, pa je odvisno tudi od polnilne infrastrukture, ki je za zdaj močno skoncentrirana na Nemčijo, Francijo in Nizozemsko," je dejal.

Berlin zahteva pomoč Bruslja

Vodilni nemški politiki so se zaradi zaostrenih razmer v avtomobilski industriji že obrnili na Bruselj. "Evropa mora držati korak z razvojem industrije na globalni ravni in predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen mora pri tem prevzeti vodstveno vlogo," je v pogovoru za nemški časnik Süddeutsche Zeitung dejal eden od predsednikov socialdemokratov (SPD) Lars Klingbeil.

Vodja poslanske skupine Zeleni in liberalci (FDP) Christian Dürr pa je dejal, da je stanje v avtomobilski industriji posledica absurdne evropske politike, ki proizvajalcem postavlja nešteto ovir.