
Potrošniki bodo lahko nove pritožbe na platformi vlagali še do 20. marca, po tem datumu pa to ne bo več mogoče, so ta teden sporočili z ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Do 20. julija bodo izbrisane vse informacije na platformi, vključno z osebnimi podatki, kar morajo upoštevati tudi vsi upravljavci teh podatkov.
"Kljub ukinitvi platforme bodo imeli potrošniki še vedno na voljo druge poti za zunajsodno reševanje sporov pri izvajalcih takšnega reševanja, ki bodo še naprej opravljali svojo vlogo v skladu z veljavnimi evropskimi in nacionalnimi predpisi," so zapisali.
Spletni trgovci in tržnice bodo morali najpozneje do 20. julija s svojih spletnih mest odstraniti povezavo na platformo in vse informacije, ki so potrošnike usmerjale nanjo. Prav tako bo prenehala veljati z njimi povezana obveznost, ki jo določa zakon o zunajsodnem reševanju potrošniških sporov. Na ministrstvu trgovcem priporočajo, da se pravočasno pripravijo na te spremembe in zagotovijo jasne informacije o alternativnih možnostih reševanja sporov.
Izvajalci zunajsodnega reševanja potrošniških sporov pritožb ne bodo več prejemali prek omenjene platforme. "Vendar to ne pomeni, da se njihova vloga zmanjšuje – nasprotno, njihova vključenost v postopke reševanja potrošniških sporov ostaja bistvenega pomena," so poudarili na ministrstvu.
Evropska komisija pripravlja novo digitalno interaktivno spletno orodje, ki bo vsebovalo informacije o pravnih sredstvih potrošnikov in povezave do izvajalcev zunajsodnega reševanja potrošniških sporov. Predvideno je, da bodo izvajalci po vzpostavitvi nove spletne strani Evropske komisije prilagodili svoje navedbe in zagotovili, da potrošniki še vedno najdejo relevantne informacije.
Določbe evropske direktive o alternativnem reševanju potrošniških sporov ostajajo v veljavi, kar pomeni, da bodo potrošniki še vedno lahko uveljavljali svoje pravice prek izvajalcev zunajsodnega reševanja potrošniških sporov. "Pomembno je poudariti, da direktiva določa pogoje in postopke za izvajalce zunajsodnega reševanja potrošniških sporov ter zagotavlja, da imajo potrošniki dostop do učinkovitih mehanizmov reševanja sporov," so poudarili.
Evropska komisija želi ob pripravi nove spletne strani v okviru sprememb omenjene direktive po navedbah ministrstva zagotoviti, da bodo informacije o možnostih reševanja sporov potrošnikom še vedno enostavno dostopne. Nova spletna stran bo zato vsebovala tudi povezave do seznamov izvajalcev zunajsodnega reševanja potrošniških sporov in pritožbenih obrazcev, kadar bodo na voljo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje