Načrtovalci turistične ponudbe pravijo, da bo potrebno delati tudi na ugledu same države in se otresti enega od izrekov: Vabljeni v Črno goro, vaš avto je že tukaj!
![Soline v Črni gori.](https://img.rtvcdn.si/upload/Gospodarstvo/sol-cg.jpg)
Veliko lažje bo predstavljati blagovno znamko Črna gora, saj si je to ime vsekakor lažje zapomniti kot pa Srbija in Črna gora.
Oglasi na CNN-u vsekakor navdušujejo, tudi lepotam črnogorske obale ne gre oporekati, bo pa treba še veliko investicij v turistično infrastrukturo. Spodbudna gospodarska rast, rast BDP-ja naj bi bila letos 4,5-odstotna, in nizka inflacija (2 %) so privlačne za vse več tujih investitorjev, vseeno pa poleg slabe infrastrukture gospodarstvo duši še siva in črna ekonomija.
Pa pojdimo po vrsti. Minister za gospodarstvo Predrag Bošković meni, da je gospodarstvo Črne gore lahko najvitalnejše in čez nekaj let najbolj razvito v regiji. Nič kaj v prid jim ne govorijo številke, saj je gospodarstvo majhno, država pa ima le 650.000 prebivalcev. Bruto domači proizvod je 1,7 milijarde evrov, kar jim otežuje lastne investicije v gospodarstvo. Za primerjavo - s tem ima težave že Slovenija, katere BDP je 17- do 18-krat večji od črnogorskega.
Po tujih investicijah tretji oz. celo prvi
Druga stvar so tuje investicije. Črnogorci zaradi svoje šibke investicijske sposobnosti na te življenjsko računajo, je pa treba priznati, da jim to tudi dobro uspeva, saj so med tranzicijskimi državami na tretjem mestu za Češko in Estonijo, če pa iz skupine tranzicijskih držav izvzamemo še države EU-ja, pa Črna gora ponosno zaseda prvo mesto. Razvoj vseeno otežuje že omenjena siva ekonomija in pa tudi črna, investitorji bi verjetno želeli tudi bolj urejeno zakonodajo.
Razdeljenost težavna za prioritete
Črna gora se bo z ločitvijo od Srbije izognila haškemu sodišču in s tem lažje stopila na pot proti EU-ju. To bi lahko rešilo zakonodajne zagate, težavno pa je postavljanje prioritet, tako političnih kakor tudi gospodarskih, saj skrbi nizka podpora samostojnosti in na podlagi tega družbena razcepljenost. Srbija je bila za Črno goro velik trg, ki bo zdaj vsaj na podlagi državne meje in carin težje dostopen. Rešitev bodo iskali v pristopu k prostotrgovinski coni v jugovzhodni Evropi, kar jim bo olajšalo poslovanje z okoliškimi državami.
Les, voda in vino
Poleg turizma Črna gora vidi priložnost še v lesni industriji, saj je gorato področje prekrito z gostimi gozdovi, gorati predeli pa naj bi ponujali tudi velik vodni potencial, ki ponuja roko energetskemu sektorju. Gospodarstveniki še napovedujejo, da še ne gre obupati tudi v pridelavi prehrambenih izdelkov in vina.
Stroški uprave in spodad s korupcijo
Optimistično razpoloženi črnogorski narod pa se zaveda, da jih bo nekaj stala tudi država. Sicer bodo prihranili pri upravi, saj jim ne bo treba plačevati za svojo in še za skupno s Srbijo, bodo pa morali vzpostaviti novo mrežo diplomatskih predstavništev, vzdrževati bodo morali tudi skromne obrambne sile.
Pri tolikšnem številu ljudi bi bila učinkovita in poceni uprava s še učinkovitejšim davčnim sistemom po estonskem zgledu voda na mlin, a kaj, ko se morajo najprej spopasti z reorganizacijo, ki jo otežuje tudi vsem dobro poznana in v težkih ekonomskih razmerah praktična korupcija.
M. K.
Načrtovalci turistične ponudbe pravijo, da bo potrebno delati tudi na ugledu same države in se otresti enega od izrekov: Vabljeni v Črno goro, vaš avto je že tukaj!
Veliko lažje bo predstavljati blagovno znamko Črna gora, saj si je to ime vsekakor lažje zapomniti kot pa Srbija in Črna gora.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje