Hidria bo med letoma 2017 in 2021 avtomobilskim proizvajalcem dobavljala sistem za hladni vžig dizelskega motorja s tipalom tlaka. Dogovore, skupaj vredne 110 milijonov evrov, je sklenila z več globalno pozicioniranimi avtomobilskimi proizvajalci, v nekaterih primerih pa bo Hidria na tem področju edini dobavitelj.
Gre za sistem, ki meri tlak neposredno v valju motorja, informacije o tem pa pošilja neposredno v osrednji motorni računalnik in tako brez zamika uravnava vbrizgavanje goriva in druge za optimalno izgorevanje ključna merila.
Hidria se z razvojem omenjenega sistema krepi v segmentu avtomobilske industrije, saj bo z rešitvijo po lastnih napovedih pokrila več kot tretjino svetovnih potreb po konkretni rešitvi.
Imen pogodbenikov ne razkrivajo
V Hidrii imen avtomobilskih proizvajalcev, s katerimi so sklenili dogovore o dobavi sistema za hladni vžig dizelskih motorjev, ne razkrivajo. Zatrdili so, da so zavezani k molčečnosti. O konkretnih modelih, ki so podprti s Hidrijinim sistemom, bo tako mogoče govoriti šele takrat, ko se bodo ta vozila dejansko zapeljala na ceste, in sicer v začetku leta 2018.
Prvi mož Hidrie Iztok Seljak je sistem predstavil na novinarski konferenci v Ljubljani in ga označil za eno "najpomembnejših prebojnih inovacij slovenske industrije v zadnjih letih". Hidria je sistem – zaščiten je z devetimi mednarodnimi patenti, dva pa sta še v pripravi – razvijala od leta 2009, vložek vanj pa bo korporacijo stala 25 milijonov evrov.
Sodeloval je konzorcij Sieva
Sistem je dosežek lastnega znanja Hidrie, pa tudi pomemben dosežek razvojnega centra Sieva, torej konzorcija devetih slovenskih podjetij, ki s podporo vlade s skupnim razvojno-raziskovalnim delom iščejo inovativne rešitve na področju znižanja porabe goriva in škodljivih izpustov. V projekt je Sieva vložila več kot pet milijonov evrov, prijavila pet mednarodnih patentov in zaposlila sedem razvojnikov. Z razvojnimi sredstvi je pri projektu sodelovala tudi SID banka.
S sistemom za hladni vžig dizelskega motorja bodo izpusti okolju škodljivih plinov in poraba goriva v sodobnih dizelskih motorjih z oznakama Euro 6.2 in Euro 7 manjši "tudi do 30 odstotkov", sporočajo s Hidrie. Svečka s senzorjem tlaka pomeni tudi prihranek v strošku nove tehnologije, saj bo nadomeščala nekatere druge senzorje v motorju.
Delo v Kopru
Tako sistem kot vsa oprema za proizvodnjo novega sistema bosta v celoti razvita in izdelana v Hidrijinem tehnološkem centru v Kopru. Ta spada pod okrilje Hidrie AET iz Tolmina, ki je nosilec celotnega projekta. Posledično bo v prihodnjih od treh do petih letih Hidria AET prodajo z zdajšnjih 30 milijonov evrov letno podvojila.
Hidria s 110-milijonskimi pogodbami in še ostalimi, že sklenjenimi, uresničuje jasno zastavljen cilj, in sicer do leta 2018 prihodke povečati z zdajšnjih skoraj 250 milijonov evrov na 350 milijonov evrov, sporočajo iz podjetja. Obenem uspešno nadaljuje odprodajo poslovno nepotrebnega premoženja ter tako finančno in poslovno prestrukturiranje korporacije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje