Odslej bo odločitev za razprodajo stvar poslovne odločitve posameznega trgovca. Foto: BoBo
Odslej bo odločitev za razprodajo stvar poslovne odločitve posameznega trgovca. Foto: BoBo
false
S tem korakom sledijo spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov in primerljivi poslovni praksi v tujini. Foto: BoBo

Odslej bo tako odločitev za razprodajo stvar poslovne odločitve posameznega trgovca, ki pa bo vseeno moral še vedno spoštovati zakonske določbe glede razprodaj. "To pomeni, da bo moral trgovec v primeru, da se odloči za razprodajo, še naprej spoštovati določbe zakona o varstvu potrošnikov v delu, ki določa način izvajanja razprodaje, ter določbe zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami," so poudarili na Trgovinski zbornici Slovenije (TZS).

Podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje. Blago mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, če je odstotek znižanja objavljen v razponu, pa mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

Primerljive prakse v tujini
V TZS-ju s tem korakom sledijo spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov in primerljivi poslovni praksi v tujini. "Potrošnik je zaradi vse večje ponudbe, tudi preko spletnih trgovin, v zadnjih letih postal še bolj zahteven. Za svoj denar zahteva najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, pri nakupovanju je bolj preudaren, stalno spremlja in pregleduje ponudbo," so navedli.

Sklep o ukinitvi pravil pri sezonskih razprodajah, ki so doslej določala začetek in trajanje sezonskih razprodaj ter ravnanje trgovcev pred začetkom, je upravni odbor TZS-ja sprejel prejšnjo sredo.

Kupna moč višja, kupci zadržani
V letu 2016 je trgovina v Sloveniji po prihodkih po besedah predsednice TZS-ja Mariče Lah pridobila en odstotek, tudi kupna moč prebivalstva je malenkost večja, a potrošniki so še vedno zadržani. Poleg tega se spreminjajo njihove nakupovalne navade, kar za trgovce predstavlja velik izziv in potrebo po neprestanem prilagajanju ter iskanju poti za zadrževanje starih ter hkrati privabljanje novih kupcev, je sklenila.

O izzivih so na zbornici v preteklem tednu spregovorili tudi z ministrom za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravkom Počivalškom, ki mu je TZS med drugim predlagal, da se davčne olajšave za investicijsko trgovsko opremo zagotovijo tudi trgovskim podjetjem najpozneje do 1. januarja 2018. Hkrati trgovci pričakujejo nov sistem pavšalne obdavčitve za male trgovce in sprejetje dodatnih ukrepov za zmanjšanje sive ekonomije.