Višine popustov so različne, trgovci so znižali cene sezonskemu blagu za najmanj 30 odstotkov, pogosto pa cene izdelkov višjega kakovostnega razreda in priznanih blagovnih znamk modnih kosov znižajo tudi do 50 odstotkov. Kupci pa niso le domači, temveč je vsako leto na poletnih sezonskih razprodajah vse več tujih kupcev, predvsem iz sosednje Hrvaške in Avstrije, prav tako pa se za nakupe za sezonskih razprodajah odločijo tudi številni turisti, saj je slovenska ponudba blaga zelo raznolika, kakovostna in cenovno konkurenčna.
Sezonske razprodaje lahko trajajo največ 60 dni
Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, ne smejo pa trajati dlje kot 60 dni, so spomnili v Trgovinski zbornici, kjer navajajo, da pri izvajanju znižanj ter sezonskih razprodaj v zadnjih letih ni bilo zabeleženih večjih kršitev. Kot ugotavljajo, v zadnjih letih zaznavajo spremenjene nakupovalne navade potrošnikov, ki se na sezonska znižanja dobro in premišljeno pripravijo. Zaradi razmaha informacijske tehnologije je vedno bolj navzoča tudi t. i. multichannel prodaja, kamor sodi prodaja preko spleta.
ZPS: ne kupujte zgolj zaradi nizke cene
V preteklosti je bilo največ pritožb potrošnikov zaradi nepravilnega označevanja cen popusta, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije. Pojavljali so se tudi primeri, ko so trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignili in jih nato ob razprodaji znižali, s tem pa prikazali višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo Tržni inšpektorat lahko kaznuje. Na ZPS zato svetujejo, da naj kljub temu, da so v času razprodaj številni izdelki na voljo po ugodnejši ceni, pri odločitvi za nakup ne prevlada cena, ampak dejstvo, da potrošnik nek izdelek dejansko potrebuje. Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.
Kakšna so pravila?
Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. Kot opozarjajo na ZPS, v skladu s temi določbami in pravili velja, da se poletna sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot drugi delovni ponedeljek v mesecu juliju (letos je to 11. julij). Datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni, podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje.
Označena mora biti cena pred znižanjem in znižana cena
Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu (denimo od 30 do 50 odstotkov, ali do 50 odstotkov), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50 odstotkov) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji. V primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec ipd, še pojasnjuje ZPS na svoji spletni strani.
Foto: BoBo
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje