Večina malih in srednje velikih podjetij vidi mednarodne priložnosti za rast in pričakuje, da bo do 50 odstotkov svojih prihodkov v prihodnjih petih letih ustvarila na mednarodni ravni, kaže študija. Kitajska ostaja najprivlačnejši trg za mala in srednje velika podjetja, ki ciljajo na svetovne trge. Prava velikost trga in ekonomska politika kitajske vlade sta ustvarili ugodne razmere za rast. A kulturne razlike zahtevajo skrbno načrtovanje in pravilno vstopno strategijo.
Anketirani vodstveni delavci so sicer kakovost ciljne tržne infrastrukture, stabilnost politike, upravne stroške in kulturne razlike pri poslovanju namreč ocenili kot dejavnike, ki odvrnejo od vstopa na nove trge. Kar 84 odstotkov anketiranih je ob tem razumevanje ciljne tržne kulture ali jezika opisalo kot pomembno ali zelo pomembno pri določanju privlačnosti. To pojasnjuje, zakaj se večina malih in srednje velikih podjetij širi na trge, ki so podobni obstoječim.
Podjetja razvijajočih držav bolj drzna
Poročilo prav tako kaže, da so mala in srednje velika podjetja s trgov hitro rastočih držav zelo verjetno tista, ki iščejo možnosti za rast v drugih razvijajočih se državah, medtem ko so mala in srednje velika podjetja iz razvitih gospodarstev bolj aktivna na drugih razvitih trgih.
Tako na primer 15 odstotkov anketiranih malih in velikih podjetij s trgov BRICM (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska in Mehika) deluje v Rusiji, na Kitajskem, v Indiji in Južni Ameriki, medtem ko na tem področju deluje le šest odstotkov anketiranih malih in velikih podjetij iz gospodarstev skupine razvitih držav G7.
Pri širjenju na tuje trge so za mala in srednje velika podjetja partnerstva pomemben dejavnik. Večina ambicioznih malih in srednje velikih podjetij iz gospodarstev G7 zato posluje prek partnerjev, ki že imajo vzpostavljena omrežja, saj se tako znižajo stroški ob vstopu na nov trg.
Afriko prepuščajo večjim
Kot zanemarjena priložnost pa je tu še vedno Afrika. Podjetja na črno celino še vedno gledajo z veliko mero distance. Nestabilno politično okolje in nerazvita infrastruktura botrujeta dejstvu, da se mnoga mala in srednje velika podjetja umaknejo ter prepustijo prostor multinacionalnim in državnim podjetjem z več finančnimi in političnimi sredstvi.
V okviru študije je bilo anketiranih 480 malih in srednje velikih podjetij v 12 državah in 20 industrijah. Anketi so sledili podrobni intervjuji z izbranimi vodstvenimi delavci malih in srednje velikih podjetij ter uradniki iz poslovnih skupin lobistov, so še sporočili iz DHL-a, za katerega je bila raziskava opravljena.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje