Ženske nase prevzemajo velika bremena, saj so jim poleg kariere pomembni tudi otroci in družina, je dejala izvršna direktorica Združenja Manager Petra Juvančič. Foto: Pixabay
Ženske nase prevzemajo velika bremena, saj so jim poleg kariere pomembni tudi otroci in družina, je dejala izvršna direktorica Združenja Manager Petra Juvančič. Foto: Pixabay

Voditeljica okrogle mize Mojca Kunšek iz sekcije podjetnic pri Podjetniško-trgovski zbornici GZS-ja je na dogodku, ki ga je pripravila v Ljubljani, poudarila, da so takšni pogovori nujni. Kot je dejala, je v Sloveniji na vsakih deset podjetnikov 5,5 podjetnice, medtem ko je povprečje EU-ja sedem podjetnic na deset podjetnikov.

Predsednica društva poslovnih žensk FAM Darinka Pavlič Kamien je izrazila prepričanje, da ženske v podjetništvu ostajajo precej same, zato se v društvu trudijo ustvarjati okolje, ki članicam predstavlja nekakšno zatočišče in mrežo ljudi, na katere se lahko obrnejo.

Sorodna novica "Ženske naj dvignejo svoj glas"

"Bojimo se neuspeha in to se kaže tudi v podjetništvu," je poudarila predsednica združenja Ona ve Mateja Malnar Štembal. Dodala je, da pri mladih opaža premalo ambicioznosti.

Da pogreša resnično sodelovanje, pa je dejala Marta Turk iz poslovnega mreženja 500 podjetnic. Prav tako je menila, da bi namesto samostojnih podjetniških poti morali spodbujati podjetniške skupine, za kar pa so potrebne sistemske spremembe. "Ustvarjati moramo entitete, ki bodo zaposlovale ljudi, ker drugače ni nobene dodatne vrednosti," je poudarila. Prepričana je, da so spremembe potrebne tudi na ravni izobraževanja.

Ženske nase prevzemajo velika bremena, saj so jim poleg kariere pomembni tudi otroci in družina, pa je dejala izvršna direktorica Združenja Manager Petra Juvančič. Poudarila je, da se je zato v času, ko je ženska mlada mamica, treba pogovarjati o več prilagodljivosti, delovna mesta pa morajo danes biti prijazna, pri čemer je treba najti razumevanje med spoloma.

V medijih je samo 23 odstotkov glasov ženskih

Sorodna novica "Ženske so v medijih podzastopane"

Kot je dejala Malnar Štembal, si v združenju Ona ve prizadevajo, da bi bile ženske v medijih bolj slišane, saj je v medijih samo 23 odstotkov glasov ženskih. Kot enega od razlogov je navedla premajhno samozavest žensk. "Mediji igrajo veliko vlogo pri prepoznavanju strokovnjakinj," je dejala. Poudarila je, da je za punčke zelo pomembno, da imajo ženske vzornice, zato bi jim mediji morali namenjati več prostora. Ob tem je tudi pozvala ženske podjetnice, naj se odzovejo povabilom na intervjuje in dogodke. "Prvič bo mogoče težko, potem pa bo vedno lažje," je podčrtala.

"Smo premalo ambiciozne in samozavestne, da bi se spustile v intervjuje in nastope. Ženske smo zelo rade prepričane vase in se moramo dobro pripraviti. Če dolgo opravljaš neko delo, si strokovnjak, zato bi si morale te standarde spustiti," je dejala Juvančič.

Pavlič Kamien pa je poudarila, da "ženske rade gledamo dobre vzornice in smo jim pripravljene slediti, bolj kot moški, ki so zaverovani v svoja prepričanja in svoj prav".

Zastopanost žensk v slovenskih medijih ne odraža enakosti

Vrzel med spoloma se v zadnjih 20 letih zmanjšuje

Svetujemo: Zastopanost žensk v medijih

Karin Širec z Ekonomsko-poslovne fakultete je v uvodu predstavila rezultate raziskave GEM – Globalni podjetniški monitor, ki med drugim kažejo, da se vrzel med spoloma v zadnjih 20 letih zmanjšuje, povečal pa se je tudi delež žensk, ki vstopajo v podjetništvo. Vseeno pa se podjetniška aktivnost žensk v Sloveniji v zadnjih letih giblje pod evropskim povprečjem.

Tudi sama sicer pogreša poročanje o ženskem podjetništvu. Kot pomembno razliko med moškimi in ženskami je navedla, da so ženske bolj realne pri ocenjevanju svojih veščin, močan zaviralec za odločitev za poslovno pot pa je tudi strah, ki se povečuje na globalni ravni.