![Dobiček podjetja še ne pomeni nujno dobrega poslovanja. Glede na velikost bi ga Mercator lahko ustvaril več. Zgled sta Tuš in Spar. Foto: RTV SLO](https://img.rtvcdn.si/upload/Gospodarstvo/mercator_stacuna.jpg)
![Mercator potrebuje denar](https://img.rtvcdn.si/upload/Evropska_unija/evro_14.jpg)
![](https://img.rtvcdn.si/upload/Gospodarstvo/rodic.jpg)
Analitiki opozarjajo, da bi moral vodilni slovenski trgovec glede na velikost in položaj ustvariti vsaj trikrat več dobička, kot ga načrtuje, okoli 20 milijard tolarjev. Prvi mož Mercatorja Žiga Debeljak se je v odzivu na te navedbe strinjal, da je v podjetju še veliko potencialov, ki jih bo uprava poskušala izkoristiti. Neoptimalno poslovanje naj bi bilo po mnenju nadzornikov dediščina Zorana Jankovića, kar je med vzroki, da mu mandat ni bil podaljšan.
Brez svežega denarja osvajanj na Vzhodu ne bo
Mercator je začasno opustil smele načrte o širitvi na jugovzhodne trge. Ukrajina, Moldavija in Azerbajdžan, o karerih se je govorilo v času Jankovićevega direktovanja, niso več zanimivi, saj se bo podjetje širilo le še na Hrvaškem, v BiH-u in SČG-ju. Vzrok za to je denar. Mercator ima premalo investicijskih sredstev, pojasnjuje uprava, zato Mercator na dolgi rok, karkoli naj bi to že pomenilo, zgolj načelno ostaja zainteresiran za vstop na romunski, bolgarski, makedonski in albanski trg ter še na tri prej omenjene vzhodne države.
Za letošnje tekoče širitvene načrte naj bi bilo na voljo dovolj denarja, pravi Debeljak, saj ima uprava na razpolago deset odstotkov delnic in bančne kredite. Tesno pa utegne postati v bližnji prihodnosti, saj bo podjetje za uresničevanje strateških načrtov nujno potrebovalo svež kapital. Po propadlem predlogu dokapitalizacije bo vodstvo zdaj oblikovalo nov predlog sprememb statuta in bo novo skupščino morda sklicalo že jeseni.
Najbližje poslu z Rodićem
Pri načrtovanju strateških partnerstev na tujih trgih so v Mercatorju najdlje pri trgovski družbi Rodić iz SČG-ja, kjer zdaj poteka skrben pregled poslovanja. Datum podpisa pogodbe še ni znan, saj bo več o dokončni obliki sodelovanja znano šele v prihodnjih tednih. Ostali strateški partnerji, če sploh so, za zdaj javnosti ostajajo neznani. O projektu balkanskega megatrgovca Mercator-Konzum-Delta ne govori nihče več.
Pozitivni dejavniki poslovanja
Povečanje oglaševanja
Ponovno obratovanje živilcev ob nedeljah
Odpiranje novih prodajaln
Investicije v prenovo starih prodajaln
Zaostrovanje razmer na trgu
Omejevanje odpiralnega časa neživilcev
Prevzem Ere ne daje pričakovanih koristi
Stroški dvojnega označevanja cen
Mercator v številkah:
- 104,5 milijarde tolarjev čistih prihodkov od prodaje v prvem četrtletju (14 odstotkov več kot lani);
- 1,9 milijarde tolarjev čistega dobička v prvem četrtletju (53,4 odstotka več kot lani);
- 6,2 milijarde tolarjev načrtovanega dobička za leto 2006;
- 17.477 zaposlenih v sisemu Mercator, od tega 3.535 v tujini;
- 12,6 milijarde tolarjev naložb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje