O domnevnem umiku turškega podjetja Yapi Merkezi iz gradnje drugega tira poroča portal Necenzurirano. Gre sicer za epilog finančnih težav turškega gradbinca, ki se vlečejo že skoraj leto dni. Septembra lani naj bi več podizvajalcev in delavcev, ki so jih najeli Turki, ostalo brez plačil, zaradi česar so zapustili gradbišče. Po neuradnih informacijah naj bi Yapi Merkezi podizvajalcem skupaj dolgoval skoraj 20 milijonov evrov.
"Družba 2TDK zavrača navedbe, da eden izmed partnerjev zapušča projekt drugi tir," pa so v odzivu za MMC sporočili iz podjetja, ki vodi gradnjo. Dodali so, da so kot naročnik od vodilnega partnerja konzorcija tudi zahtevali, da se" urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija".
"Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti pri projektu, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del," so še sporočili iz 2TDK-ja. Po poročanju portala Necenzurirano naj bi glavnino del zdaj prevzel Kolektor, Turki pa naj bi z manjšim delom operative ostali le na odseku med Divačo in Črnim Kalom.
"Družba 2TDK je po zahtevnih pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. marca 2026," so dodali in poudarili, da sami nimajo "vpliva na višino teh podražitev, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija".
V 2TDK-ju so sicer sredi januarja potrdili, da so seznanjeni s finančnimi težavami turške družbe Yapi Merkezi. "Po naših informacijah in zagotovilih turškega izvajalca Yapi Merkezi, turškega ministra za promet ter tudi vodilne banke sindikata bank v Turčiji se finančne težave rešujejo," so takrat zapisali in dodali, da je sporazum o prestrukturiranju dolga z bankami v Turčiji že podpisan.
Zelena luč aneksu zaradi podražitve del
Nadzorni svet podjetja 2TDK je imel po podatkih portala Necenzurirano v četrtek sejo, na kateri je prižgal zeleno luč za finančni aneks zaradi podražitev del. Vrednost naj bi znašala približno 20 milijonov evrov. Zanj so si v Kolektorju prizadevali več kot pol leta, dodaja portal.
Končna vrednost del, ki jo bo med Črnim Kalom in Koprom oz. Divačo do leta 2026 opravil konzorcij, bo znašala približno 650 milijonov evrov. To je dobrih 22 milijonov evrov več od vrednosti pogodbe, ki jo je maja 2021 podpisal z 2TDK-jem. Za toliko se bo podražil tudi projekt, ki je bil v investicijskem načrtu ocenjen na 1,1 milijarde evrov.
Rok za dokončanje zdaj marec 2026
Družba 2TDK je po pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev. "Družba je sklenila aneksa k pogodbama za prvi in drugi odsek s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin. Rok za dokončanje del se je spremenil in je določen konec marca 2026," so sporočili iz družbe 2TDK.
Na drugem odseku se je s sklenjenim aneksom spremenila ocenjena pogodbena vrednost del, in sicer zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. "Nova pogodbena vrednost za drugi odsek znaša 250,97 milijona evrov brez DDV ali 23,29 milijona evrov več," so navedli.
Za podražitve je kriva inflacija
"Če tega zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini," so zapisali. Kot so dodali, na višino teh podražitev nimajo vpliva, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija.
Na prvem odseku se po njihovih navedbah s sklenjenim aneksom podaljša pogodbeni rok zaradi poznejšega začetka del v dolini Glinščice, zaradi premoščanja večjih kraških pojavov ter zaradi sočasnega dela tretjega sklopa, ki bo v dogovorjenih terminih začel izvajati dela pred tem, preden bodo zaključena glavna gradbena dela na prvem odseku. "Poleg tega smo dogovorili pogodbene kazni za na novo dogovorjene vmesne roke na enak način, kot je bilo dogovorjeno že za drugi odsek. Skupna ocenjena pogodbena vrednost ostane nespremenjena," so pojasnili.
Tretji sklop del, vreden 204 milijonov evrov, obsega izvedbo tirov in tirnih naprav, voznega omrežja, telekomunikacijskih naprav, videosistema in varnostnega sistema, vgradnjo strojne in elektroopreme ter napajanja. Dela opravlja konzorcij pod vodstvom Železniškega gradbenega podjetja, v njem pa sta še družbi Kolektor IGIN in YM Construction. Tudi iz tega sklopa naj bi se Turki po navedbah portala umaknili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje