"Sršenova, po izobrazbi kiparka, oblikuje in prodaja nosljivo tehnologijo, ki jo dejansko hočete nositi. Njeno podjetje, ki je osredotočeno na ženske, izdeluje pametni nakit, ki lahko meri stres in telesne aktivnosti, kot je menstrualni cikel. Udeleženka Y Cobinatorja zaposluje 60 ljudi in ima pisarne v San Franciscu, Šenzenu in Zagrebu," je zapisal Forbes v svoji utemeljitvi Urške Sršen (26), ki jo je uvrstil na seznam '30 under 30 Europe. V deset kategorij so razvrstili 300 najboljših mladih, kreativnih inovatorjev in drznih podjetnikov v Evropi, Slovenka je postala ambasadorka tehnologije, "saj lahko s pametnimi telefoni spremljamo aktivnosti organizma".
Prvi večji uspeh je skupina Bellabeat kot zagonsko podjetje doživela, ko je leta 2012 na tržišče lansirala Dopplersko slušalko in aplikacijo za pametni telefon, ki omogoča nosečnicam poslušanje plodovega utripa. Projekt je bil na Indiegogo podprt z 11.820 tisoč dolarji. "Prepoznali so nas pravzaprav šele, ko smo se preselili v ZDA in pridobili podporo tujih investitorjev, kot je Y Combinator. Pri delu v Bellabeatu nismo osredotočeni zgolj na cilje. Ti se lahko hitro spreminjajo. Kar negujemo, je volja do raziskovanja in težnja k inovacijam," je za MMC povedala Urška Sršen.
Kako je matematiku iz Hrvaške in kiparki iz Slovenije, starima še ne 30 let, v le nekaj letih uspelo postaviti globalno uspešno podjetje?
Finančno vrednotenje za nas ni pomemben kazalnik naše predanosti delu in trudu. Najponosnejši smo na vpliv, ki ga imajo naši pripomočki na naše uporabnice. Njihovo zadovoljstvo doživljamo kot najbolj zaželeno pohvalo.
Čeprav je bilo vajino podjetje že večkrat omenjeno v raznih uglednih revijah, vas je pred dnevi Forbes uvrstil na lestvico '30 under 30 Europe'. Kaj vam to pomeni in koliko s tem pridobi vaše podjetje?
Biti postavljen ob bok drugim mladim, ki s svojim delom vsak na svojem področju težijo k napredku, je seveda za nas v Bellabeatu velika čast in navdih. Takšna priznanja so eden od kazalnikov, da naše delo navdihuje, kar nam veliko pomeni.
Kako sta sploh prišla na idejo, da oblikujeta ultrazvok za nosečnice, ki je povezan s pametnim telefonom, ki spremlja vitalne znake ploda, podatki pa se lahko delijo s partnerjem ali zdravnikom?
Žensko zdravje na splošno je področje, ki je bilo v družbeno-političnem smislu potisnjeno v ozadje, zaradi česar je, v primerjavi z drugimi področji zdravstva, še vedno manj podprto. Tako ugotavljajo tudi v članku "Women and Health: the key for sustainable development" iz leta 2015, objavljenem v najpomembnejši medicinski reviji The Lancet. To pomeni, da so ženske potisnjene v ozadje ne samo kot strokovnjakinje, o čemer se govori in sliši več, ampak tudi kot uporabnice; v zdravstvu, tehnologiji in mnogih drugih panogah. Zato je del naše odgovornosti v Bellabeatu, poleg izboljšanja razvoja tehnologije za vsakdanjo nego in preventivo, tudi spodbujati pogovore o zdravju žensk in o ženskah pacientkah ali uporabnicah.
Nosečnost je eno izmed najpomembnejših in najbolj razburljivih obdobij za večino žensk. V času nosečnosti s svojim ravnanjem ne vplivamo samo na lastno zdravje, ampak tudi na zdravje svojega otroka. Prav zato je pomembno, da smo ženske takrat bolj ozaveščene o pomembnosti našega zdravja in o preventivnem ravnanju, s katerim lahko zdravje vzdržujemo ali ga izboljšamo.
Vaša mama je dr. Tanja Premru - Sršen, nekdaj predstojnica kliničnega oddelka za perinatologijo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana, vam je kakor koli pomagala ali svetovala pri razvoju izdelka?
Še vedno je naša svetovalka, mentorica in velika podpora.
Veliko reklame za Bellabeat je naredila tudi ameriška igralka Mila Kunis, ki je med nosečnostjo uporabljala vaš izdelek - je to posledica tega, dober glas seže v deveto vas, ali imate tako dobro marketinško strategijo?
Brez dobrega izdelka je pretiran marketing poguben za zagonska podjetja. Tega se dobro zavedamo, zato je naša pozornost vedno usmerjena k razvoju in izboljšanju naših proizvodov.
Za podjetje BellaBeat je bilo prebojno sodelovanje z ameriškim pospeševalnikom Y Combinator, prek katerega je takrat še BabyWatch (saj ste ime nato spremenili v Bellabeat) dobilo 4,5 milijona dolarjev zagonskih sredstev. Kako se je zgodila ta zgodba in kako ste naložili investicijo?
Y Combinator je ne le prvi pospeševalnik za hitro rastoča podjetja, ampak tudi eden najboljših mentorskih programov ter vlagateljev trenutno. Partnerji Y Combinatorja so posamezniki, ki so zgodbo, kakršno jo podjetja, kot je Bellabeat, praktično šele začenjamo, že preživeli. Nekateri celo več kot enkrat. Takšni izjemno uspešni mentorji so pomembni pri postavljanju zgleda in širjenju znanja na mlajše generacije. Ljudje, kot so partnerji Y Combinatorja, in splošna odprtost, izjemen pretok informacij ter enostaven dostop do njih so pravzaprav tisti "secret sauce" Silicijeve doline, ki ga predvsem pri nas, pa tudi drugod v Evropi primanjkuje.
Poleg Zagreba imate svoje pisarne še v San Franciscu in Šenzenu, kam se še nameravate širiti?
Dobra podjetja se po navadi širijo zaradi dveh stvari: tržišča in talenta.
Na katere trge Bellabeat primarno cilja in kje je največ povpraševanja?
Glavno tržišče izdelkov Bellabeat je Severna Amerika. To tržišče je na področju tehnologije na splošno najbolj zrelo. Ljudje so bolj odprti do inovacij in so bolj navajeni na uporabo osebne tehnologije in tehnologije pri delu.
Med novejšimi izdelki je LEAF (list), v obliki katerega ste lahko izrazili vašo kiparsko žilico, saj res – ste že diplomirali?
Ne, na žalost še nisem diplomirala.
LEAF je lahko kos nakita ali merilna naprava za sodobne ženske. Kje ste dobili to idejo in kakšno uporabnico ste imeli v mislih?
Pametni nakit in aplikacija LEAF je pripomoček, s pomočjo katerega uporabnice sledijo svoji aktivnosti, spanju, menstrualnemu ciklusu in premagujejo stres. LEAF-sledilec, ki prek povezave Blue Tooth podatke prenaša v aplikacijo za pametni telefon, je oblikovan kot kos elegantnega nakita. Oblikovanju izdelkov posvečamo veliko pozornosti, saj menimo, da lahko dobro oblikovanje izjemno izboljša uporabnost tehnologije. Nosljiva tehnologija ne nazadnje nima smisla, če je uporabnik ali uporabnica ne želi nositi vsak dan. Naša uporabnica je vsaka ženska, ki si želi izboljšati svoj način življenja in pridobiti podrobnejši vpogled v svoje zdravje.
Ga uporabljate tudi sami?
Mislim, da je edini legitimni razlog za delo v zagonskem podjetju vera v vizijo in izdelek.
Na podlagi česa ste ocenili, da je to tisto, kar potrebuje sodobna ženska, ste opravili kakšno raziskavo?
Večina žensk oziroma ljudi na splošno trpi zaradi podobnih težav. Dve največji tegobi modernega človeka sta stres in debelost. Statistika je dostopna vsem, vendar pa se premalo zavedamo resnosti lastnih težav, še manj pa dejstva, da večino zdravstvenih težav, predvsem kroničnih, lahko preprečimo s pravilnim ravnanjem oziroma s spremembami življenjskega sloga. Najbolj pomembna vloga pripomočkov, kot so LEAF, je ne le omogočiti dostop do pomembnih informacij, ki nas lahko usmerjajo po poti do boljšega zdravja, temveč spodbuditi k razmišljanju o lastnem zdravju in prevzemanju odgovornosti zanj.
Katerega novega projekta se veselite?
Trenutno razvijamo nove izdelke, ki bodo na tržišču dostopni spomladi. Vsi projekti tima Bellabeat postopno gradijo našo vizijo o spreminjanju načina skrbi za lastno zdravje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje