Volkswagnova tovarna v Wolfsburgu. Foto: Reuters
Volkswagnova tovarna v Wolfsburgu. Foto: Reuters

Padla je zlasti prodaja električnih avtomobilov, v povprečju za kar 44 odstotkov. Samo v Nemčiji je bilo povpraševanja po e-vozilih manj za 70 odstotkov. Oblaki nad poslovanjem nemških avtomobilskih koncernov, ki so v resnici svetovna podjetja, so vedno temnejši.

V Evropi je v primerjavi s časom pred epidemijo koronavirusa prodanih dva milijona avtomobilov manj, četrtina odpade na znamko Volkswagen. Lani je nemška vlada ukinila najprej subvencije za priključne hibride, nato še za električna vozila. Politika nima strategije, sprejema zmedene odločitve, pravi Ferdinand Dudenhöffer, profesor in direktor inštituta CAR. "Nemčija je trenutno odgovorna za to, da se prodaja električnih avtomobilov v Evropi zmanjšuje. To je zgolj krivda Nemčije."

Volkswagnova uprava je že napovedala električno revolucijo in rezanje stroškov, zapiranje tovarn v Nemčiji, toda ne bo šlo brez velikega upora močnih sindikatov in politike.

"Obstaja ena velika težava, ki pa je že 50 let nihče ne reši. Dežela Spodnja Saška ima 20 odstotkov glasovalnih pravic v Volkswagnu. S tem država uničuje možnost, da bi se Volkswagen prilagodil. S tem je VW državno podjetje, ki v Spodnji Saški ne sme ničesar spremeniti," pravi Dudenhöffer. Prepričan je, da bo moral Volkswagen, če hoče proizvajati avtomobil prihodnosti, ki je na Kitajskem že avtomobil sedanjosti, delati, kar delajo Kitajci (na Kitajskem ima že center za raziskave) ali ameriški tehnološki velikani. In to z manj stroški, ugiba se o 30 tisoč odpuščenih delavcih.

Vodstvo Volkswagna je že odstopilo od pogodbe o varnosti zaposlitve, s čimer začenjajo teči časovni roki za odpuščanja, ki bi se lahko zgodila sredi prihodnjega leta. Čez nekaj dni se bodo začela tudi pogajanja s sindikati o novi kolektivni pogodbi.

Trenutno kroži papir, v katerem naj bi neuradni zastopniki avtomobilske industrije Evropsko komisijo pozivali k omilitvi ciljev glede izpustov. Da bi lahko še naprej prodajali vozila na motorje z notranjim zgorevanjem. Sicer grozijo z izgubo na milijone delovnih mest. Dudenhöffer je mnenja, da Evropska komisija pritiskom ne sme podleči, sicer je nihče več ne bo jemal resno. Pravi, da bosta BMW ali Stellantis zahteve izpolnila, Renault pa ne.

Evropska komisija se sicer trenutno ukvarja z uvedbo dokončnih carin na uvoz kitajskih avtomobilov, ki so v Kitajski močno subvencionirani.

Avgustovski podatki kažejo velik upad prodaje avtomobilov v Evropi