Odobritev koncentracije je bila ključna, da bo Agrokor lahko pridobil sredstva za nakup Mercatorja od partnerjev pri nakupu, Evropske banke za obnovo in razvoj ter skladov Blackstone in One Equity Partners.
AZTN je sprejel zelo stroge in obsežne ukrepe za umikanje negativnih vplivov koncentracije močnih trgovcev, kot sta Konzum in Mercator-H na hrvaškem trgu, je na današnji novinarski konferenci v Zagrebu dejal predsednik sveta AZTN-ja Mladen Cerovac in poudaril, da Agrokor ni zgolj vodilno podjetje v maloprodaji na Hrvaškem, temveč je tudi dobavitelj blaga in ima edini v Evropi takšen vertikalni integrirani sistem.
Ukrepe za koncentracijo Agrokorja in Mercatorja so razdelili v dve skupini. Poleg strukturnih ukrepov deinvestiranja bo moral Agrokor uskladiti tudi ukrepanje glede dobaviteljev Mercatorja-H.
Agrokor je tako že predstavil seznam 96 prodajaln različnih velikosti iz kombinirane mreže prodajaln Konzuma in Mercatorja, ki jih namerava dezinvestirati. Prihodki teh trgovin predstavljajo približno 60 odstotkov prihodkov Merctorja-H iz leta 2012, ki je bilo temeljno leto za ocene koncentracije.
Največ trgovin bo treba zapreti v Zagrebu
Največ trgovin bodo morali prodati, oddati v dolgoročni zakup ali zapreti na območju Zagreba (26) in Zagrebške županije (19). V še 13 hrvaških županijah se bodo odpovedali preostalim 51 trgovinam.
Cerovac je za primerjavo povedal, da bo moral Agrokor po prevzemu Mercatorja v Srbiji dezinvestirati 21 trgovin, kar je manj kot na Hrvaškem, samo v Zagrebu. Dodal je, da ima Agrokor na Hrvaškem 60.000 kvadratnih metrov maloprodajnega prostora, dobro tretjino tega v Zagrebu.
Rok za dezinvestiranje pa je šest mesecev po prevzemu nadzora nad Mercatorjem. Če ne bodo dezinvestirali trgovin v zastavljenem roku, bodo lahko v treh mesecih spremenili namembnost prodajaln. Če jim niti takrat ne bodo uspelo dezinvestirati vseh trgovin s seznama, jih bodo morali v dodatnem mesecu zapreti, je pojasnil Cerovac.
Omogočanje pristopa na police
V prodajalnah, kot so hipermarketi in supermarketi, bodo morali v najmanj treh letih po prevzemu Mercatorja omogočati vsakemu izmed petih največjih dobaviteljev Mercatorja-H pristop na police za tri najbolj prodajane izdelke. Pogoji ne bodo smeli biti slabši, kot so v Konzumu ali bodo v Mercatorju na dan prevzema nadzora.
Agrokor je že potrdil, da bodo v celoti te izpolnili pogoje.
Razen BiH so vse države v regiji že objavile odločitev o koncentraciji Agrokorja in Mercatorja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje