V General Motorsu je po vsem svetu zaposlenih 266.000 ljudi. Foto: EPA
V General Motorsu je po vsem svetu zaposlenih 266.000 ljudi. Foto: EPA
Cerberus Capital Management je 80-odstotni delež v Chryslerju od Daimlerja kupil lani za 7,4 milijarde dolarjev. Foto: EPA

Največji ameriški proizvajalec avtomobilov General Motors bi se združil s tretjim največjim ameriškim proizvajalcem, a je glede na upadanje povpraševanja po avtomobilih težko napovedati, kakšen bo rezultat združitve.

Zaradi finančne krize v svetu je pretekli teden močno padla cena delnic GM-a - dosegla je skoraj najnižjo raven v v zadnjih 60 letih, danes pa je že precej narasla. V petek je bila cena delnice namreč 4,89 dolarja, danes pa je narasla že za 21 odstotkov.

Je združitev prava rešitev?
Robert Solomon
, ki poučuje korporativne strategije na newyorški univerzi, meni, da je združitev dveh velikih podjetij najhitrejši način za povečanje tržnega deleža, vendar pa v tem primeru opozarja, da rezultat združitve dveh slabih podjetij verjetno ne bo eno zdravo podjetje. Kot primer navaja združitev Alcatela in Lucenta, ki se je izkazala za napačno.

Finančna kriza vplivala na pogovore
Pogovori o morebitni združitvi med GM-om in Cerberus Capital Managementom, podjetjem, ki je lastnik Chryslerja, so se začeli že pred dobrim mesecem. Vmes so bili pogovori po neuradnih podatkih zaradi finančne krize ustavljeni, viri, ki so blizu procesa združevanja, pa pravijo, da so trenutno možnosti za dogovor polovične. Ta konec tedna so pogovore namreč spet obudili.

Ob dogovoru bi se pogled na slavno avtomobilsko industrijo v Detroitu nekoliko spremenil. Tako bi se velika trojica spremenila v veliko dvojico - GM-Chrysler in Ford Motors. Predtem sta se o morebitni združitvi že pogovarjala tudi GM in Ford, a je dogovor padel v vodo, vzroki pa niso znani.

M. R.