In glede na to, da je promet v Londonu vse prej kot miren, je vprašanje še toliko bolj zabavno. Ali pa žalostno. Kultura voznikov je pri nas res na psu. Pred leti sem se pogumno podala z avtom na jug Italije. Neapelj, Sorrento in okolica imajo lastna pravila, ki s predpisanimi nimajo nikakršne zveze.
Med drugim se hitro naučiš, da rdeča na semaforju pomeni, da skozi križišče pelješ malo počasneje kot pri zeleni in da je glavna vpadnica najprimernejša lokacija, da se ustaviš in poklepetaš s kolegom, a niti tam niso tako neumni, da bi v megli vozili brez luči. Ne brez meglenk, brez luči! Jih pa zato zelo radi prižigamo takrat, ko megle ni. Ker se z njimi pač bolje vidi, a ne? In to je šele začetek neumnosti, ki jih vidiš na naših cestah. Letno v mojega konjička navijem okoli 60.000 kilometrov in vsakič, ko mislim, da sem videla že vse bedarije, se najde kdo, ki mi dokaže nasprotno.
Kakšen je torej najpogostejši voznik, ki ga srečamo pri nas? Kaj razmišlja za volanom? Poglejmo glavne karakteristike:
1. Na polju ob AC je rahlo megličasto, vklopim meglenke.
2. Sem v Celju, slišim. da je v Ljubljani megla, vklopim meglenke kar zdaj, da potem ne pozabim.
3. Vozim zunaj naselja, nisem prepričan, kakšna je omejitev, bom peljal 50 km/h.
4. Smerniki so nepotrebna oprema, saj vem, kam zavijam, jih ne potrebujem.
5. Desni pas za AC je rezerviran za tovorna vozila, levi za vsa druga, tudi če je desni prazen, vozim po levem.
6. Varnostna razdalja? Kaj je to?
7. Če se vozniku pred mano zalepim na zadek, bo gotovo peljal hitreje.
8. Sem prvi v vrsti na semaforju, ne gledam, kdaj bo zelena, bodo že potrobili, kdaj moram speljati.
9. Kolona vozil na levem pasu, kolona tovornjakov na desnem pasu, bom žmigal z lučmi, dokler se mi vsi ne umaknejo.
10. Zakaj ta (vstavi štiri sočne balkanske) vozi 130km/h po levem pasu?!
11. Ne smem obračati vzvratno na glavno cesto? Zakaj ne?
12. Ogledalo je v avtu zato, da si lahko popravim šminko, lepo, da so izdelovalci to upoštevali
13. Ne moti me, pogovarjam se po telefonu.
14. Krožišče ima dva pasova zato, da lažje vozim v krogu, ker je površina širša.
Kolegi na Radiu SI so v rubriki Kako postati Slovenec te karakteristike dobro zajeli v predstavitvi tipičnega slovenskega voznika:
Bilo bi priporočljivo, če vsaj malo pogledamo CPP-pole tudi po tem, ko opravimo izpit. Če bi, potem bi vedeli, da meglenke vključimo, ko je vidljivost 50 m ali manj, drugače slepimo voznike pred in za seboj, in da so namenjene temu, da smo vidni drugim udeležencem v prometu, ne da mi bolje vidimo, da je omejitev zunaj naselja 90 km/h razen če je z znakom označeno drugače, da je levi pas na AC namenjen prehitevanju in ni naš osebni hitri pas do cilja in najpomembnejše: na cesti nismo sami, nehajmo se obnašati, kot da smo.
Ne bo treba iskati pol po internetu, bom kmalu preverjala znanje CPP v kvizu na Radiu SI, da se spomnimo, kaj vse smo pozabili. Da pa vsaj poskusimo odpraviti moteče neznanje, mi pomagajte: kakšen voznik vam najbolj najeda živce?
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje