Skeleta v tesnem objemu sta tako položena v morje srebrnih src, ki pričarajo abstraktno idejo bleščečega srca. Foto: Kibela
Skeleta v tesnem objemu sta tako položena v morje srebrnih src, ki pričarajo abstraktno idejo bleščečega srca. Foto: Kibela

V mariborski Kibeli je na ogled razstava hrvaškega umetnika Gorana Tomčića, ki 'slika' Brez besed.
Without words (Brez besed) je namreč naslov postavitve, ki obsega hologramsko prostorsko instalacijo Večni objem ter friz Mrtvaški ples. Umetnik se v delih ukvarja z večnima temama - ljubeznijo in smrtjo.
Tomčićevo umetnost zaznamujejo razigrana estetika, naklonjenost minimalističnim strukturam in zavedno poigravanje z estetiko kiča. Kot je zapisala Maja Vuksanović, umetnik v svojih delih velikokrat uporablja industrijsko izdelane predmete, pravzaprav cenene materiale, ki pa z nizanjem teh in postavitvijo v širši kontekst pridobijo novo simbolično vrednost in pomen.
Za delo Eternal Embrace/Večni objem je umetnik navdih našel v arheološki najdbi Valdara pri Mantovi v Italiji, kjer so arheologi našli več kot 5.000 let stara skeleta para v objemu. Njuno lego je ena izmed teorij pojasnila, da je bil moški verjetno ubit, ženska pa se je nato žrtvovala, da bi lahko bili njuni duši združeni v posmrtnem življenju. Tudi Tomčića instalacija predstavlja modela skeletov, prst v kateri sta bili okostji ohranjeni, pa umetnik poustvari z bleščicami v obliki srca, postavljenimi na tleh galerije.
Danse macabre/Mrtvaški ples si je leta 1964 rojeni Goran Tomčić zamislil kot friz iz 24 hologramskih kolažev. Pri tem sega umetnik nazaj k srednjeveški ikonografiji mrtvaškega plesa kot opozorila, da se smrt ne ozira na družbeni stan. Tomčić osnovno idejo motiva razširi na predmetni svet. Avtorjev pristop z značilno razigranostjo in barvitostjo omili resnost obravnavane tematike, čeprav ohranja globino in moč samega doživetja.