Po odkritju, da je relief dejansko Donatellovo delo, so ga lastniki zgradbe na ulici Via Pietrapiana, na kateri je visel, prodali v Rim. Vendar so nato naročili njegovo kopijo, s čimer so današnjim mimoidočim omogočili enak pogled, kot so ga imeli njihovi predhodniki.

V stalni družbi drugih mojstrovih del
Relief Marije je od zasebnega lastnika pred kratkim za 1.200.000 evrov odkupilo italijansko ministrstvo za kulturo in ga dodelilo Narodnemu muzeju Bargello v Firencah. Stvaritev bo stalno razstavljena v Salone di Donatello (Donatellova dvorana), kjer se bo pridružila mojstrovinam tega renesančnega umetnika.

Na lanski razstavi Donatello, renesansa v tem firenškem muzeju, na kateri je bil relief na ogled, je bilo poudarjeno, da so bile izdelane številne kopije tega reliefa, piše portal The Florentine.

Podoba, ki bedi nad ulicami in domovi
Iz terakote izdelani relief je po ocenah strokovnjakov nastal med letoma 1450 in 1455 ter v velikosti 86 x 64 x 12,5 centimetrov. Tako kot druge stvaritve religiozne narave je bila Donatellova Marija po tradiciji, ki sega v srednji vek, tako rekoč poklicana, da bedi nad ulicami in domovi.

To je "pridobitev izjemnega pomena za dediščino italijanske države, ki jo je omogočilo sodelovanje med različnimi uradi ministrstva za kulturo. Donatellova dvorana je edinstveno mesto za razumevanje dolge in izjemne dejavnosti Donatella, največjega umetnika renesanse. Od danes naprej bo na tem posebnem mestu poleg drugih mojstrovih mojstrovin razstavljena Madona z otrokom z Via Pietrapiana in v dialogu z deli Luce della Robbia, Nannija di Banca in drugih umetnikov iz 15. stoletja, ki čakajo na reorganizacijo dvorane, načrtovano za leto 2024, ki jo kurira Ilaria Ciseri," je povedala direktorica muzeja Paola D’Agostino.

Kuratorka razstave je dodala, da ta "podoba izjemnega šarma prikazuje vso izrazno moč Donatellove skulpture in njegovo nenehno genialnost pri izumljanju podrobnosti".

Donatello, kakor ga je leta 1682 upodobil Nicolas de Larmessin. Foto: Wikipedia
Donatello, kakor ga je leta 1682 upodobil Nicolas de Larmessin. Foto: Wikipedia

Neutrudni inovator in eksperimentator
Donatello
(okoli 1386–1466), s polnim imenom Donato di Nicolo di Betto Bardi, je bil vsestranski inovator, ki je bil vedno odprt za tehnične in umetniške novosti in je neutrudno eksperimentiral tako z materiali kot v estetskem izrazu.

Sprva se je učil v delavnici Lorenza Ghibertija, pozneje pa je z arhitektom Filippom Brunelleschijem odpotoval v Rim, kjer je študiral antične spomenike.

Njegovo delo zapušča gotsko stilizacijo in vpeljuje prve značilnosti prebujajoče se renesanse. V delu Sv. Jurij z zmajem v firenški cerkvi Orsanmichele je že uporabil perspektivo, čeprav se je pogosto mislilo, da je perspektiva iznajdba slikarjev. Med njegovimi najbolj znanimi deli je še bronasti kip beneškega vojskovodje Gattamelate na konju, ki je prva velika bronasta skulptura jezdeca po antičnem kipu Marka Avrelija v Rimu.