Čeprav je zgodovina zapletov v zvezi z načrtovanjem in gradnjo 541 metrov visokega Freedom Towerja in spremljevalnih objektov izredno pestra, so vlagatelji šele zdaj dokončno priznali, da stolp arhitekta Davida Childsa - gre za predelani izvirni predlog Daniela Libeskinda - do leta 2011 nikakor ne bo dograjen. Podobna zamuda nastaja pri izvedbi načrta arhitekta Santiaga Calatrave za novo potniško postajo. Čeprav se ne vzpenja v tako vrtoglave višave kot Childsov stolp, je objekt, ki po obliki spominja na ptico in katerega streho je v imenu zahteve po transparentnosti arhitekture mogoče odpreti, 'hudimano' drag in tudi precej zapleten za izvedbo.
15 morda pa tudi 18 milijard dolarjev veliki proračunČe tema objektoma dodamo še niz treh nekoliko manjših nebotičnikov zvezdniških arhitektov Richarda Rogersa, Normana Fosterja in Fumihika Makija ter spomeniški kompleks Michaela Arada, se ne moremo čuditi orjaškemu proračunu. Kar 15 milijard ameriških dolarjev naj bi šlo za pozidavo območja Ground Zero. V resnici bo vse skupaj še dražje. Zaradi uporabe dragih gradbenih materialov in zaradi nenehnega naraščanja cen le-teh je že danes jasno, da bo vse skupaj stalo še 1 do 3 milijarde več. In zgrajeno naj ne bi bilo pred letom 2013.
Nič manj kot nesprejemljiva situacija
Utegne pa se še bolj zavleči. Po poročanju Wall Street Journala je Christopher Ward, izvršni direktor pristaniške direkcije New Yorka in New Jerseyja, ki je lastnik območja Ground Zero, pri novem guvernerju zvezne države New York Davidu Patersonu vložil zahtevo za revizijo projekta, katerega stroški izvedbe so po njegovem mnenju pretirani. Poleg tega se njemu in njegovim sodelavcem zdijo nekateri od predvidenih arhitekturnih projektov preprosto nerealni. Trenutno situacijo v zvezi z Ground Zerom pa je Ward označil kot: "nič manj kot nesprejemljivo".
Gradi Calatrava potniško postajo ali spektakularni spomenik
Pristaniške direkcije počasna gradnja nebotičnikov in spreminjanje njihovih načrtov sicer ne moti toliko kot slabi obeti za Calatravov fantazijski načrt za novo potniško središče. Nihče namreč ne more verjeti, da bo Calatrava projekt izpeljal s samo 2,5 milijarde dolarjev. Zasnova je namreč videti megalomasko, četudi jo Calatrava zagovarja in pojasnjuje s povsem 'stvarnim vokabularjem'. "Sredi parkovno urejene 'plaze' stoji samostojna struktura iz jekla in stekla, novo in trajno prometno vozlišče, ki spodnji Manhattan povezuje s potniškim prometom, ki ga s svojimi primestnimi vlaki zagotavljajo Pristaniška direkcija Trans-Hudson, newyorška podzemna železnica in potencialna železniška zveza z letališčem J. F. Kennedyja kot tudi neprekinjeni, notranji dostop za pešce do WTC-ja in njemu sosednih stavb," je Calatrava zapisal na svoji spletni strani.
Španski arhitekt pa ničesar ne pove v zagovor svoji skulpturalni kompoziciji in prav verjetno je to zato, ker se je v funkcionalnem smislu opravičiti preprosto ne da. Tako se prav tako ne da opravičiti tudi drugih elementov pozidave, nad katerimi sicer bdi več kot ducat različnih pravnih subjektov, kar vse skupaj še povečuje skoraj nerazrešljivo zapletenost koordinacije projekta Ground Zero.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje