Tretjega novembra se bosta v stanovanju na Kongresnem trgu predstavili modni oblikovalki Kristina Lovko in Nika Ravnik. Modno revijo in klepet z oblikovalkama bo mogoče spremljati tudi prek neposrednega spletnega prenosa. Foto: Popupdom Foto:
Tretjega novembra se bosta v stanovanju na Kongresnem trgu predstavili modni oblikovalki Kristina Lovko in Nika Ravnik. Modno revijo in klepet z oblikovalkama bo mogoče spremljati tudi prek neposrednega spletnega prenosa. Foto: Popupdom Foto:
Stanovanje na Kongresnem trgu na vogalu nad cvetličarno se je začasno spremenil v nekonvencionalno platformo za predstavitev izdelkov mladih slovenskih oblikovalcev in prostor prijetnega druženja. Foto: Kristina Lovko
Sodelovanje slovenskih oblikovalcev je zaživelo že v 60., ko so s konceptom "slovensko stanovanje" domača pohištvena podjetja enkrat letno skupno opremila prototipno stanovanje in tako predstavila svoje izdelke.

Inovativna hišna modna revija bo predstavila modne kreacije Kristine Lovko in Nike Ravnik, modno revijo pa bosta pospremila tudi druženje in klepet z modnima oblikovalkama. Celotno dogajanje bo mogoče spremljati v neposrednem prenosu.
Stanovanje kot prodajna platforma za predstavitev oblikovalskih izdelkov
Postavitev modne revije sledi razmisleku o možnostih predstavitve mladih slovenskih oblikovalcev. Ti so v projektu, poimenovanem pop-up dom, začasno platformo za predstavitev svojih izdelkov postavili kar v meščanskem stanovanju na Kongresnem trgu v Ljubljani. Stanovanje na Vegovi 2 je 50 slovenskih oblikovalcev opremilo s svojimi izdelki in ga za en mesec spremenilo v trgovino, kot je predstavila Andreja Kočar v oddaji Ars 360. Celoten interjer in dekoracija bosta v času odprtja, do konca meseca oblikovanja, na prodaj, 18. novembra bodo na dražbi na voljo vsi preostali kosi, po tem pa se bo trgovina preselila na splet.
Pop-up dom je nastal na pobudo oblikovalskega kolektiva Rompom in drugih mladih slovenskih oblikovalcev, ki so izhodišče našli v konceptu "slovensko stanovanje" iz 60. let. Slovenska pohištvena podjetja so se enkrat letno združila in opremila prototipno stanovanje, tako da je kupec lahko doživel izdelke v realnem okolju.
Danes ideja predstavlja tudi svež in vabljiv pristop k predstavitvi izdelkov mladih oblikovalcev, kajti prostora za predstavitev lastnega dela ni, je povedala Nuša Jelenc iz kolektiva Rompom. V današnjem času večja podjetja v storitvenem, oblikovalskem sektorju propadajo oz. ne zaposlujejo novih oblikovalcev, pravi Marko Orel, koordinator platforme pop-up dom. Sodelovanje oblikovalcev tudi lažje ustvari celostno podobo njihovih del in nagovori širše okolje, dodaja Jurij Lozić iz Rompoma.
Razširjeni kontekst predstavitve izdelkov
V okviru sodobnih smernic oblikovanja in v lahkotnem ter sproščenem predstavljanju tega tako niso pomembni zgolj izdelki, ampak celoten kontekst, v katerega so postavljeni. Izdelki so delo že uveljavljenih in najperspektivnejših slovenskih avtorjev na področju oblikovanja serijskih in unikatnih produktov, izkušenj, mode, kulinarike ter celo umetniških del. Večji kosi pohištva so narejeni v sodelovanju z določenimi pohištvenimi podjetji, manjši izdelki pa so popolnoma avtorski izdelki z avtorsko zasnovo in realizacijo.
Izkušnja nakupa je v zasebnem stanovanju transformirana v izkušnjo doživetja, ne le z drugačnim pogledom na posamezni izdelek, konkretnim primerom njegove umestitve v stanovanju in možnostjo "preizkusa", ampak tudi z različnimi dogodki, ki jih organizirajo v stanovanju. Tu potekajo kulinarični večeri, družabni dogodki, koncerti, modne revije itd. Izdelki in oprema tako skupaj z raznolikim programom ponudijo zares nenavadno izkušnjo oblikovalskih smernic in bivanjskega sloga. Kot poudarja Nuša Jelenc, je dodana vrednost takšne "trgovine" tudi to, da lahko vsakdo tu spozna avtorje izdelkov in z njimi poklepeta.

Pop-up dom
Pop-up dom