Na skoraj tono rebrc je iz stropa kapljal med kot prispodoba feminizacije Eve. Avtorica te 'umetniške pojedine' je kot otrok dveh priznanih umetnikov odraščala v okolju, kjer so se neprestano vrstili gostje in že od malega pomagala mami kuhati in streči. Tokrat se je izkazala kot nepremagljiva gostiteljica - pri čemer se vsekakor ni ozirala na trenutno recesijo. Foto:
Na skoraj tono rebrc je iz stropa kapljal med kot prispodoba feminizacije Eve. Avtorica te 'umetniške pojedine' je kot otrok dveh priznanih umetnikov odraščala v okolju, kjer so se neprestano vrstili gostje in že od malega pomagala mami kuhati in streči. Tokrat se je izkazala kot nepremagljiva gostiteljica - pri čemer se vsekakor ni ozirala na trenutno recesijo. Foto:
Čokoladne replike Koonsovih zajcev so končale pod udarci kladiva že kmalu potem, ko so povabljenci prišli do prvega nadstropja. Zajce je sicer ustvaril Jacques Torres in za njih uporabil model, ki so ga odlili posebej za to priložnost. Čokolada je bila seveda temna.

Vse to se je dogajalo na večer odprtja umetniškega bienala Performa v New Yorku, tako imenovana instalacija pa je bila plod domišljije Jennifer Rubell - a če smo pošteni, je bila instalacija le velikanska pojedina.

Kaj sploh še ostane običajnemu 'cateringu'?
Rubellova je nedvomno poskrbela, da povabljenci (bilo jih je 500) niso ostali lačni; poleg medenih rebrc je kar na tla postavila 900-kilogramski kup neoluščenih arašidov, za (še) slajši večer pa so poskrbeli čokoladni (ta je bila kajpada temna) odlitki Koonsovih zajcev, ki se jih je bilo treba lotiti kar s kladivom.
Pijačo so si gostje sami natočili, pri tem so si lahko izbrali najljubšo obliko kozarca, in jo hladili z ledom z 'ledene gore', za najbolj kontroverzno 'postavitev' večera pa so obveljale jablane, ki so jih posekali le zato, da so v galeriji jabolka trgali neposredno iz krošnje. Pika na i pa sta bila dva ogromna čebra sladkorja v prahu, ob katerih so visele rumene gumijaste rokavice, ki so si jih gostje nataknili in se zakopali v belino in tam pobrskali za napolitankami in piškoti. Vsekakor je bila pojedina svojevrsten presežek samopostrežnega bifeja.

Navdih: Biblija
Rubellova, hči priznanih umetnikov Donalda in Mere Rubell ter nečakinja lastnika nekdanjega Studia 54 Steva Rubell, je navdih za svojo postavitev dobila enostavno v Bibliji. Vse skupaj naj bi namreč predstavljalo raj v času, ko sta v njem bivala še Adam in Eva, oziroma še pred tem. Vse skupaj je bilo razdeljeno na tri nadstropja, ki so predstavljala izseke iz bibličnega stvarjenja (na to je namigoval tudi sam naslov Creation).

Prvo nadstropje, kjer je bilo najti arašide (kot simbol zemlje, žetve in živil) in 3.600 kozarcev, je predstavljalo nastanek rajskega vrta, drugo nadstropje, kjer so bila rebra, je predstavljalo nastanek ženske, med pa je v tem primeru predstavljal feminizacijo reber, tretje nadstropje z jablanami pa je seveda tisto s skušnjavo oziroma kot pravi avtorica možnost izbire postati človek.

Sodobna umetnost se predstavi
Tretji bienale Performa se je vsekakor začel z odmevom, kaj pa bodo ponudili trije tedni dogajanja? Predstavilo se bo več kot 150 svetovnih umetnikov, glaven namen letošnjega bienala je rušenje mej med vizualno umetnostjo in glasbo, plesom, poezijo, modo, arhitekturo in drugimi umetniškimi vejami.