Lani je iz zgodovinsko pomembnih francoskih stavb izginilo 20.000 umetniških del (dvakrat več kot leto prej); z drugimi besedami, tatvine so se zgodile v 450 gradovih in 227 verskih objektih. Večino ukradenih dragocenosti naj bi tatovi poslali v Belgijo, Veliko Britanijo in na Nizozemsko, kjer naj bi trgovina z ukradenimi umetninami najbolj cvetela.
Policija ni preveč učinkovitaV zgolj eni akciji v cerkvi v bližini Calaisa so nepridipravi odnesli kar 12 kipov, starih med 200 in 400 let. Do zdaj ni policiji uspelo najti še niti ene od ducata pogrešanih skulptur. Zadnja večja tatvina se je zgodila pred 3 tedni, ko so iz cerkve Saint-Jacques du Haut-Pas v eni od mirnih pariških četri odnesli 2 zelo dragocena kipa, od katerih so so enega izklesali pred več kot 500 leti.
Cerkvene oblasti nočejo zaščite za kipe
Za veliko število kraj v cerkavh so delno krive tudi cerkvene oblasti, ki so precej nenaklonjene zaščiti kipov s steklenimi vitrinami. Kipi v cerkvah naj bi namreč imeli poseben pomen za vernike, ki želijo imeti s kipi neposreden stik. Kipi naj bi namreč po besedah Dominiqua Peyreja, skrbnika verskih skulptur, v cerkavh oživeli in vernikom vlivali upanje in duhovno moč. "Steklene vitrine bi kipe iztrgale iz okolja vernikov. Bilo bi tako, kot da bi jih postavili v muzej."
Francija - raj za umetniško navdahnjene tatove
Po lanskem porastu tatvin umetnin je Francija na 1. mestu rajskih držav za tatove umetniških biserov prehitela Italijo, kjer se je doslej zgodilo največ tovrstnih kraj. Tatovi so Francijo vzljubili predvsem zato, ker so spoznali, da je po državi raztresena množica zelo slabo zavarovanih gradov, dvorcev in cerkev, v katerih so tatvine precej netvegan posel.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje