Kot je pojasnil umetnik, čigar instalacija je trenutno na ogledu v londonski galeriji Tate Modern, so mu kitajske oblasti preprečile, da bi priredil zabavo, s katero je želel zaznamovati rušenje svojega studia v Šanghaju.
Ai je bil pozvan, da postavi stavbo, ki pa je zdaj razglašena za črno gradnjo, zaradi česar jo čaka rušenje. Umetnik, ki je med drugim sodeloval pri načrtovanju stadiona Ptičje gnezdo za olimpijske igre v Pekingu, meni, da je odreditev rušenja traparija, saj so mu postavitev studia dovolili, če jo bo podaril kmetijskemu muzeju. "Vlada si lahko izmisli, kakršna koli pravila želi," je povedal za Reuters.
Krajevne oblasti pa so navedle, da so stavbo označile za črno gradnjo, saj naj pri njej ne bi bili upoštevani potrebni postopki.
Zabava, protest in rečni raki
Po napovedi rušenja se je Ai odločil prirediti zabavo, vendar pa so mu preprečili, da bi zapustil svoj dom v Pekingu. Več kot 400 ljudi je umetniku v nedeljo vseeno izrazilo podporo v njegovem studiu, pri tem pa so svoje protest poudarili tako, da so jedli rečne rake. V kitajščini je zven besede za rečnega raka (he šje) podoben tisti za skladnost, usklajenost, evfemizmu, ki jo kitajske oblasti pogosto uporabljajo za diktaturo.
Sončnična semena v Londonu
Ai Weiwei, rojen leta 1957 v Pekingu, igra ključno vlogo v sodobni kitajski umetnosti zadnjih dveh desetletij. Umetnik, ki brez dlake na jeziku in predvsem zelo glasno opozarja na kršenje človekovih pravic v državi, se je nazadnje predstavil v Londonu z velikansko instalacijo, sestavljeno iz tisočih drobnih ročno poslikanih replik sončničnih semen.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje