V menažerijo flore in favne, ki jo lahko prejmejo filmski in televizijski ustvarjalci (zlati lev, medved, palma in tako dalje) štejemo tudi bika, ki ga podeljujejo na Prix Europa. Foto: Spletna stran festivala
V menažerijo flore in favne, ki jo lahko prejmejo filmski in televizijski ustvarjalci (zlati lev, medved, palma in tako dalje) štejemo tudi bika, ki ga podeljujejo na Prix Europa. Foto: Spletna stran festivala
Najboljša spletna produkcija je letos postala danska stran Čudežne zgodbe.
Nagrade že od leta 1987 podeljujejo v nemški prestolnici. Foto: Spletna stran festivala
Izbranec
Nizozemski film Izbranec je zgodba o uspehu bratov Van der Laan, najuspešnejših nizozemskih računalniških programerjev.

Slovenci ponavadi na festivalu sodelujemo vsaj z enim, ponavadi pa z več prispevki - letos sta nas zastopala Andrej Arko in režiser Jože Valentič; podpisala sta se pod radijsko igro Tovor, ki je nastala pod okriljem Radia Slovenija. No, v kategoriji radio drama, torej najboljše radijske igre, so na koncu zmagali Danci z igro Undervaerket (Čudež), delom Christiana Lollika in Daniela Wedla oziroma danskega državnega radia.

Na jubilejni, dvajseti festival, ki se je med 14. in 21. oktobrom odvijal v Berlinu in Potsdamu, se je prijavilo več kot 600 ustvarjalcev iz 35 držav; končno število nominirancev je bilo 241."Vpliv globalizacije na življenje v Evropi se odraža na velikem številu prijav, ki jih zaznamujemo letos," je povedala direktorica festivala Susanne Hoffmann in dodala, da prijavljeni programi kažejo individualna doživljanja in ne ponujajo političnih analiz ali rešitev.

In kako so bili zlati biki (tako se imenujejo ali pa so vsaj videti nagrade) razdeljeni letos? Največ odličij je ostalo kar na nemških tleh (štiri), po dve sta odpotovali na Dansko in Norveško, eno pa še na Finsko, Madžarsko, Norveško, v Španijo in Veliko Britanijo.

Zmaga za Izbranca
Najboljši televizijski izdelek preteklega leta je bil (preroško naslovljeni) Izbranec (De Uitverkorene) nizozemskega režiserja Theua Bierkensa. Najboljši neigrani film, torej dokumentarec, je bil delo nenavadne mednarodne naveze - film Mañana al mar (Jutri na morje) je rezultat špansko-nemškega sodelovanja. Nagradi special prix Europa, ki jih podeljujejo televizijskim nadaljevankam in miniserijam, sta šli domov z ustvarjalci finske nadaljevanke Uudisraivaaja (Pionir) v sekciji igranega in nizozemske La vie en chantant (Življenje s pesmijo) v sekciji dokumentarnega filma.

Nemci se spoznajo na Virtnamce in Turke ...
Najboljšo radijsko dramo smo že omenili, najboljši dokumentarec, ki je letos potoval prek radijskih valov, pa je bila nemška oddaja Lifestyle – Warum tragen Vietnamesen keine Adidas-Schuhe? (Zakaj Vietnamci ne nosijo adidask?). V Nemčiji je ostala tudi nagrada iris za najboljši večkulturni program - letos je to Mein Vater der Türke (Moj oče, Turek), produkcija nemške televizije ARD.

Britanci, ki so se lani lahko pohvalili z najboljšo igrano produkcijo, so se letos morali zadovoljiti z nagrado za najboljšo informativno oddajo (TV current affairs); BBC je bil ovenčan za oddajo How To Plan a Revolution (Kako načrtovati revolucijo).

Fantastični Danci
In najmlajša veja umetnosti festivala, internet? Najboljša produkcija je na medmrežje prišla iz Danske - stran Fantastične zgodbe se je žiriji zdela najbolj izvirna in je zato tudi prejela nagrado prix Europa exploration.

Evropa ni le uvoznica ameriške produkcije
Glavno poslanstvo festivala Prix Europa je promocija znamke "Made in Europe", sočasno pa festival želi biti prostor, kjer se predstavljajo kakovostni programi in mladi talenti. Vsako leto se tamkaj zbere okrog 1000 medijskih strokovnjakov, kar je dokaz, da je Prix Europa od svoje ustanovitve leta 1987 (nastal je pod okriljem Evropske kulturne fundacije in Sveta Evrope) postal najpomembnejši festival te vrste. Njegova posebnost je tudi v tem, da zmagovalcev ne izbira kar katera koli eminentna žirija, ampak prav strokovnjaki iz istih strok.