Kot je povedal Koršič, so v Društvu slovenskih filmskih ustvarjalcev izvedli raziskavo, ki je pokazala, da se Slovenci med vsemi umetniškimi deli najbolj spominjamo filmov. Med temi je na zelo visokem mestu prav partizanska komedija režiserja Franceta Štiglica Ne joči, Peter iz leta 1964. Film s kultnim stavkom A si ti tud' not'r padu? je že davno ponarodel, je še povedal v Slovenski kinoteki, kjer so ob predstavitvi znamke pripravili tudi projekcijo filma.
Pretehta nagovor otroku
Profesor za področje zgodovine in teorije filma na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo ter član več strokovnih organizacij na področju filma Igor Koršič priljubljenost filma pripisuje njegovemu eksistencialnemu sporočilu oziroma nagovoru otroku. Ob prihodu filma smo bili že malo naveličani partizanskih filmov, je povedal Koršič. Odličnost filma je nesporna, a prav omenjeni nagovor je tisti presežek, ki je bil v času vojn in revolucij moteč faktor ter obenem opomin k človečnosti. "Na koncu gre vedno za človeka," je poudaril Koršič. Kot je dodal, smo tudi Slovenci padli v luknjo, iz katere moramo zlesti, za kar gre navdih morda iskati tudi v omenjenem zgodovinskem filmu.
Priložnostna znamka omenjenega filma je izšla ob njegovi 50-letnici v seriji Slovenski filmi. V tej so doslej izdali že znamke, posvečene filmom, kot so Na svoji zemlji, Vesna in V kraljestvu Zlatoroga.
Znamke kot navdih in priča časa
Da poslanstvo znamk daleč presega zgolj plačano poštnino, je opozoril direktor ljubljanske poslovne enote Pošte Slovenije Evgen Zadnik. Znamke so navdih mnogo zbirateljem po vsem svetu, pomembne so tudi pri preučevanju časa.
Na znamkah tudi Tomos 4, štruklji in Kranjski Janez
V zadnjem letošnjem sklopu rednih in priložnostnih poštnih znamk so še znamka z motivom izvenkrmnega motorja tomos 4, ki je izšla v seriji Slovensko industrijsko oblikovanje, znamki iz serije Z žlico po Sloveniji - fižolova mineštra in vipavski štruklji in znamka z motivom Kranjskega Janeza - spomenika neznanemu vojaku, ki so jo izdali ob stoletnici prve svetovne vojne.
Z indijsko pošto sta ob dnevu otroka izšli znamki z motivi risb slovenskega in indijskega otroka, nove pa so tudi štiri praznične znamke, dve z božičnima in dve z novoletnima motivoma.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje