



Slikar in restavrator Luciano Buso svojo teorijo o slavni tkanini, za katero nekateri verjamejo, da je bil mrtvaški prt, v katerega so položili Kristusovo mrtvo telo, pojasnjuje v knjigi. Originalna relikvija naj bi bila v času Giotta (okoli 1266–1337) v precej slabem stanju, zato so takrat vodilnega slikarja prosili, da naredi kopijo. Teoriji v prid govorijo izsledki analize s pomočjo ogljika, ki so pokazali, da je tkanina nastala med letoma 1260 in 1390.
Vendar Luciano Buso je natančnejši in navaja celo letnico – 1315. To domneva na podlagi števila 15, ki naj bi ga v tkanino 'skril' umetnik. "Zelo natančno sem pregledal fotografije prta, na katerih se večkrat pojavi število 15 - na obrazu, rokah, nekje je petnajstica celo oblikovana v obliko križa," pravi Buso.
Giotto, ki je med drugim umetnost osvežil z inovativnim vpeljevanjem čustev v obraze protagonistov, pa tudi z bolj dodelano perspektivo, je tako še eno v seriji imen, ki so jim doslej pripisali avtorstvo torinskega prta.
Pred tremi leti so strokovnjaki v kali zatrli teorije, da je prt oziroma podoba na njem delo renesančnega mojstra Leonarda da Vincija, še prej pa so raziskave pokazale, da je nastal 1.300 let po Jezusovi smrti, čemur Busove domneve ne nasprotujejo. Restavrator ne verjame, da bi Giotto s prtom želel koga prelisičiti. "Ničesar ni ponarejal, kar je jasno razvidno iz signature 'Giotto 15'."
Če so številni verniki prepričani, da je bil v prt zares po snetju s križa zavit Jezus, pa o tem dvomijo skeptiki, ki verjamejo, da gre za srednjeveško 'potegavščino', s katero so v 14. stoletju skušali privabiti romarje, spodbujati vero in zlasti donacije Cerkvi. Prava relikvija ali ne, prt si je lani na eno izmed redkih predstavitev eksponata javnosti prišlo ogledat dva milijona obiskovalcev.
"Prt ni umetniško delo"
"Da gre za kopijo, takrat niso razglašali zaradi očitnih razlogov, saj bi to odmevalo v Cerkvi, ki, kot slišim, ni naklonjena moji teoriji, a sam sem o njej prepričan," še pravi Luciano Buso. O njegovem prav pa ni prepričan direktor muzeja, posvečenega torinskemu prtu, Bruno Barberism, še več, zdi se mu neumnost. "Njegove trditve, da je Giotto izdelal prt, me ne prepričajo, in kolikor nam je znano, ne gre za umetniško delo. Številni so trdili, da so v prtu razbrali grško in hebrejsko pisavo, vendar tega še ni nihče dokazal." Kot še pravi, verjamejo, da je podoba na prtu nastala kot odtis telesa in človeka, ki je bil mučen in pozneje križan. "Vendar bi bilo treba opraviti številne preiskave, ki bi potrdile naše ali druge teorije," dodaja.
Prt vznemirja že stoletja
Zgodovinarji, skeptiki in verniki se s prtom ukvarjajo že stoletja. Z njim je bil obseden tudi Adolf Hitler, ki ga je skušal izmakniti, da bi na njem opravljal neke vrste poganski obred. Torinski prt je javnosti redko na ogled, lani je bil razstavljen ptič v zadnjih sto letih. Prvotno so naslednjo postavitev napovedali za leto 2025, papež Benedikt XVI. pa je z ogledom pohitel za 15 let.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje