Žanrsko raznolika radiofonska dela se tako ali drugače umeščajo v našo domačo krajino ter prek fabulativnih zapletov in razpletov odslikavajo ne le lepote, temveč tudi temnejše plati bodisi karikirane bodisi zelo realistične Slovenije.
V Dolini, nekoč največjem nahajališču zemeljskega plina v Sloveniji, ki je bilo pred desetimi leti zaradi izčrpanja zalog sanirano in zaprto, z novimi postopki raziskav odkrijejo nove verjetnostne zaloge zemeljskega plina – a jih lahko izčrpajo le s takim postopkom, ki povzroča onesnaževanje okolja večjega obsega. Tako se začne dokumentarna radijska igra avtorice Saške Rakef z naslovom Tolkalo, ki v režiji Alena Jelena začenja nov teden radijske igre na Uredništvu igranega programa radia ARS. Protagonist igre z okoljsko-politično temo je novinar (s pomenljivim imenom) David Goljat, ki se s civilno iniciativo in okoljevarstveniki bori proti uničenju doline, pri čemer jim nasprotujejo koncesionarji in država. Napeto fiktivno zgodbo oplaja dokumentarno gradivo, posneto na terenu z ljudmi, ki so na svoji koži izkusili uničevanje narave v svojem okolju.
Tudi torkova radijska igra na Prvem programu Hop, Cefizelj nas popelje v nekakšne sodobne Butale, kjer se zdi, da je miselnost koristi in okoriščenja vedno bolj škodljiva za posameznika. Avtor radijske igre Franček Rudolf je svojo igro tudi režiral, sicer pa je avtor več drugih radijskih iger za odrasle in otroke, romanov, pesmi, scenarijev in dramskih besedil. V četrtek na radiu ARS pa je v univerzalnem (a na neki način zelo slovenskem) okolju umeščena radijska igra Kritično poročilo. V enourni groteskni alegoriji avtorja Marka Švabića v obliki reportaže (režiser radijske igre je Igor Likar) si najvišja univerzalna oblast z nazivom Visoki triumvirat – triumvirate so zasedli Radko Polič, Polde Bibič in Majda Potokar – zada nalogo, da osvetli eksistenco univerzalnega mladega junaka.
V kratki radijski igri v sredo na programu ARS potujemo v Rezijo v Italiji, kjer slovenske pevke pojejo pesem z enim začetkom in štirimi konci. Ta Pesem ima štiri hčere: prvi je ime Gora, drugi Smrt, tretji je ime Večnost in četrti – Dolina. Vse štiri pa pojejo in nekoč jih je zaslišal Čas. Iz tišine je zaznal njihove glasove kot petje Siren, ki so ga klicale k sebi. Kratka avtorska radijska igra Matjaža Jarca (ki je igro tudi režiral) in Jaka Jarca z naslovom Pesem siren je zvočna impresija o pesmi, ki se vsakič konča drugače, in o mitih, ki odmevajo usodo sveta. Kako pa se bo končala sredina pesem?
Sobotna kratka radijska igra na Prvem programu nas popelje nazaj v zgodovino v burno obdobje začetka prve svetovne vojne. Radijsko igro Prerokovana je po motivih pripovedi Frana Saleškega Finžgarja avtorica in režiserka Špela Kravogel ustvarila ob stoti obletnici prve svetovne vojne. V zvočni vinjeti z dokumentarnim ozadjem prisluhnemo monologu protagonista župnika v interpretaciji Pavleta Ravnohriba v trenutku, ko mora svoje farane seznaniti z razglasom o splošni mobilizaciji – začela se je namreč prva svetovna vojna.
Tudi termin radijske igre za otroke je obarvan krajevno in popotniško: igra Franeta Puntarja z naslovom Kako se je Teta Mica odvadila sovražiti krave je zgodba o nekoliko prismuknjeni, a skrajno simpatični Teti Mici, ki skupaj s svojim nečakom Matejkom prvič obišče sorodnike na deželi. Radijsko igro, ki teti in nečaku ponuja obilo pripetljajev, ki vodijo v nove izzive in nove izkušnje, je režiral Jože Vozny.
Pester teden na Uredništvu igranega programa tako ponuja možnost kratkega, a intenzivnega potapljanja v druge (še vedno domače) kraje, čase, k drugim ljudem in predvsem njihovim zgodbam – vse, kar je pri tem potrebno in pomembno, je (le) prisluhniti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje