V torek ob 20.00 v prostorih Slovenske kinoteke ne zamudite filmskega večera Kratki!: Magija avstrijskega filmskega muzeja. Izbor filmov, med katerimi je kar nekaj raritet, je bil zasnovan tako, da ponuja prikaz edinstvenih zmožnosti filma, medtem ko se skuša približati sijajnemu razponu možnosti, ki jih je sedma umetnost raziskovala več kot stoletje.
Program v Ljubljani spremlja kurator Christoph Huber, ki bo ob tej priložnosti spregovoril o zgodovinskem ozadju filmov: od krhkih, utripajočih čudežev zgodnjih ročno koloriranih del, prek španskega genija Segunda de Chomóna do dih jemajočega divjanja noro smešne apropriacije nemega filma Srce sveta Guya Maddina; od najbolj nore pasje razstave, ki jo boste kadar koli videli (kar je anonimni režiser dosegel že leta 1909!), do animiranega antijunaka Racmana Tepka v njegovih blazno smešnih trenutkih največjega obupa; od delnega ponovnega odkritja dolgo izgubljenega legendarnega filma Josefa von Sternberga do politične klofute Santiaga Álvareza L.B.J. (1968); od trepetajočega praznovanja čudeža življenja Stana Brakhagea do Chaplinove komedije.
Drugače povedano: v program je Huber uvrstil filme Obsedenost z zlatom (r. Segundo de Chomón), Pasje gledališče (neznani avtor), Špijoni – napovednik (r. Fritz Lang), Primer Lene Smith (fragment) (r. Josef Von Sternberg), Trade Tattoo (r. Len Lye), Duck Amuck (r. Chuck Jones), Window Water Baby Moving (r. Stan Brakhage), L.B.J. (r. Santiago Álvarez), Vampyros Lesbos – napovednik (r. Jesús Franco), 37/78 Tree Again (r. Kurt Kren), Srce sveta (r. Guy Maddin), Filter črne smrti (r. Dietmar Brehm) in Notes On Film 03: Mosaik Mécanique – Cinematic Version (r. Norbert Pfaffenbichler).
Navadili smo se sprejemati blede reprodukcije
"Če bi ugleden muzej likovne umetnosti namesto izvirnih slik razstavljal njihove digitalne reprodukcije (čeprav še tako popolne), bi to zagotovo dvignilo veliko prahu, pri vizualni umetnosti filma pa je to žal uveljavljena praksa," je v spremnem besedilu k retrospektivi izpostavil Huber. "Nekatere stvari (za vas) lahko naredi le (projicirani) film – digitalne različice filmov, čeprav je okoli njih veliko pompa in se stalno izboljšujejo, ne morejo ujeti vseh razsežnosti resnične filmske čarovnije: ključni del izvirnega umetniškega dela so teksture in čudoviti učinki, ki so vidni le, če je film prikazan na način, kot je bil zamišljen – z analogno filmsko projekcijo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje