Ljubezenski trikotnik med dvema vodilnima skladateljema nemške romantike in znamenito pianistko je v središču filma Clara režiserke Helme Sanders-Brahms. Film bodo prvič prikazali na 18. maja na festivalu Schumannfest v Düsseldorfu, na redni spored kinematografov pa prihaja jeseni. Clara Schumann je nemška zvezdnica Martina Gedeck - igrala je tudi v z oskarjem nagrajenem filmu Življenje drugih -, ki v filmu tudi zares sama igra klavir. Trije učitelji klavirja in en dirigent so Gedeckovo učili igrati klavir ter osnov kompozicije in dirigiranja. Čeprav je Gedeckova menda hitro osvojila klavir, pa je bilo na koncu odločeno, da v film vseeno uvrstijo posnetke profesionalnih pianistov.
Kinskijeva dva v zgodbi o SchumannuVlogo Roberta Schumanna je Helma Sanders-Brahms namenila igralcu Pascalu Greggoryju, mladega Schumanna pa je odigral Nikolai, sin znamenitega igralca Klausa Kinskega. Eden izmed Kinskijev se tokrat ni prvič znašel v filmu o skladatelju, ki si je želel postati uspešen pianist, na koncu pa se je poročil s hčerjo svojega učitelja klavirja. Že leta 1983 je Claro Schumann (rojeno Wieck) odigrala Klausova hči, Nastassja Kinski. Ni bila edina Clara Wieck-Schumann doslej.
Privlačnost zgodbe o Robertu, Clari in Johannesu so filmarji že zdavnaj odkrili. Prvi so zgodbo na filmski trak prenesli že sodelavci legendarnega nemškega studia UFA, ki so pripoved o dveh skladateljih, ki so jih kot 'prave nemške skladatelje' - to še posebej velja za Brahmsa - cenili tudi nacisti, posneli leta 1940. Samo štiri leta pozneje je Claro Schumann upodobila Katherine Hepburn, leta 1983 pa, kot je bilo zapisano že zgoraj Nastassja Kinski, katere filmski mož je bil Herbert Grönemeyer.
Film o glasbi ali film o ženski s 'preveč' moškimi?
Čeprav večina govori le o ljubezni med tremi glasbenimi dušami, pa Helma Sanders-Brahms po poročanju časopisa Die Welt zatrjuje, da gre v prvi vrsti za glasbeni film. To je film o glasbi, o tem, kako glasba nastaja in o ljudeh, ki se z glasbo ukvarjajo. Ne glede na zatrjevanje režiserke pa je skoraj gotovo, da bo ljudi bolj pritegnil za sredino 19. stoletja sporni odnos med dvema izvrstnima skladateljema in pianistko z 61-letno kariero.
Ženska, imenovana tudi visoka svečenica glasbe, v družini pa tista, ki je domov prinesla največ denarja, se je zaradi spornega odnosa z Johannesom Brahmsom znašla pod drobnogledom javnosti. Še posebej, ko je med odraščanjem njen sin Felix iz leta v leto postajal bolj podoben Brahmsu. Dokazov o očetovstvu Johannesa Brahmsa sicer nikoli ni bilo, sum pa je Claro spremljal do konca življenja.
P. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje