Grossmannov festival fantastičnega filma in vina bo tudi letos v drugi polovici julija (natančneje: med 15. in 20. 7.) Ljutomer prelevil v povorko (filmske) groze, zombijev in koncertov - pa tudi filmskih delavnic in seveda dobrega vina.
Nagrajenca za življenjsko delo
Če vam je ime Franco Nero znano, ste zanj verjetno slišali med razlagami o genezi Tarantinovega zadnjega filma, Django brez okovov: Nero je izvirni Django iz istoimenske vestern klasike iz leta 1966.
Je eden najprepoznavnejših evropskih igralcev, ki ima za seboj več kot 150 filmskih vlog, tako v Evropi kot ZDA, tako v visokoproračunskih kot neodvisnih filmih, od vesternov, kriminalk in komedij do zgodovinskih spektaklov, dram in celo muzikala. Poleg naslovnih junakov v vesternih Django in Keoma, sira Lancelota v muzikalu Camelot, Horacija v v drami Tristana, negativca v akcijskem blockbusterju Umri pokončno 2 ter belega ninje v Enter the Ninja je gledalcem na področju nekdanje Jugoslavije v spominu ostal po vlogah v filmih Bitka na Neretvi in Banović Strahinja. Sodeloval je z režiserji, kot so John Houston, Luis Bunuel, Claude Chabrol, Rainer Werner Fassbinder in Franco Zeffirelli. Poročen je z igralko Vanesso Redgrave, njun sin Carlo Gabriel Nero pa je scenarist in režiser.
Drugi letošnji častni gost in dobitnik nagrade za življenjsko delo je eden največjih mojstrov evropskega akcijskega filma, Enzo G. Castellari. V svoji bogati filmografiji je nanizal številne kriminalke, vesterne, postapokaliptične in vojne filme, preizkusil pa se je tudi v komediji in grozljivki. Znan je po napetih akcijskih prizorih, inovativnem delu s kamero ter pogosti uporabi počasnih posnetkov. S t. i. hard-boiled kriminalko High Crime (La polizia incrimina la legge assolve, 1973) je v Italiji spodbudil razmah v naslednjih letih prevladujočega poliziotteschi žanra, s poetičnim vesternom Keoma (1976) je objavil zadnjo veličastno špageti vestern mojstrovino, s futurističnim akcionerjem Bronx Warriors (1990: Il guereri del Bronx, 1982) je poskrbel za najbolj kultno delo italijanske postapokaliptične kinematografije, z vojno pustolovščino The Inglorious Bastards (1978) pa je tako navdušil mladega Quentina Tarantina, da je čez leta posnel svoj slavni rimejk.
Festival v svojih šestih dneh že tradicionalno gosti filmske ustvarjalce z vsega sveta, brezplačno predvaja pester izbor aktualne fantastične kinematografije in starejše žanrske klasike ter nudi možnost srečanja s filmskimi ustvarjalci. Na izbiro je tudi dodatni program: priložnostne (in po navadi grozljivo obarvane) umetniške razstave, koncerti, delavnice posebnih učinkov ter igralske delavnice, pa tudi izbor Kraljice krika in Norega kralja, ki si svoji lenti prikričita zadnji festivalski dan.
Najboljši 3D-fotograf na svetu malo drugače
Letošnjo razstavo Rdeča telesa sestavljata ločeni razstavi dveh izjemnih slovenskih umetnikov - ilustratorja Blaža Porente z razstavo z naslovom Rdeča ter Matjaža Tančiča z razstavo Telesa. Na ogled bodo tudi maske slovenske skupine izdelovalcev mask Trakulja in modno-umetniška predstava Pandemonium Hell-Raising show.
Režiser Intervjuja z vampirjem se vrača h krvosesom
Otvoritveni film festivala bo najnovejši izdelek režiserja Neila Jordana, srhljivka Byzantium (VB/ZDA/Irska, 2013), ki bo v Ljutomeru doživela slovensko premiero. Jordan, ki ga poznamo po Igri solz, Zajtrku na Plutonu in seveda vampirskem Intervjuju z vampirjem, se k vampirski tematiki vrača z vizualno razkošno, mračno erotično zgodbo, ki kljub trenutni poplavi filmov o krvosesih ponuja izviren in svež pogled na to klasično temo grozljivk.
Na ogled bo sicer več kot 30 celovečernih in 40 kratkih filmov z vsega sveta, festival pa po navadi gosti kar nekaj avtorjev predvajanih filmov.
Naj navedemo samo filme v osrednjem tekmovalnem sporedu, ki se bodo potegovali za nagrado hudi maček:
- Sawney: Flesh of a Man (Sawney: Človeško meso, Velika Britanija)
Z legendo o škotskem ljudožerskem klanu Sawneyjev navdihnjen dolgometražni prvenec Rickyja Wooda odlikujejo tehnična dovršenost, prelestni posnetki čudovite škotske pokrajine ter seveda neverjetna oblica krvi, mesarjenja in razkosanega človeškega mesa. V vlogi versko obsedenega patriarha klana kanibalov se izživlja David Hayman (Sid&Nancy, Šakal, Pankrta). Film je lani premiero doživel na londonskem FrightFestu, režiser Ricky Wood pa prihaja tudi v Ljutomer.
- May I Kill U? (Te lahko ubijem?, Velika Britanija)
Črna komedija, grozljivka, kriminalka in drama se srečajo v zgodbi o najbolj nenavadnem vigilantu vseh časov, v kateri ni nič sveto - od države, družine in izvajanja zakonov do socialnih napetosti, družbenih omrežij in seveda kolesarjenja. Film, ki je obenem krut, smešen, nasilen, nežen, odvraten in prisrčen, nas nauči, da tudi pri psihopatskih morilcih vljudnost ni nikoli odveč. Dobitnik nagrade Melies d'Argent na letošnjem Bruseljsem festivalu fantastičnega filma (BIFFF). Režiser Stuart Urban bo gost festivala.
- Aurora (Litva)
Mladenič Lukas v znanstvenem eksperimentu doživi neverjetno potovanje v um anonimne mlade ženske, ki leži v komi. Z vsako ponovitvijo je vedno bolj obseden z vprašanji, kdo je ta ženska in kaj se ji je zgodilo. Film je med drugim prejel nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma Melies d'Or za najboljši evropski fantastični celovečerec. Festivala ne bo obiskal režiser, ampak protagonistka, Jurga Jutaite.
- Frankenstein's Army (Frankensteinova vojska, Nizozemska)
Fantastična mešanica nacizombijev in "found footage" podžanra, ki navdušuje z domiselnimi kreaturami iz mesa in jekla ter obilico krvoločnih prizorov. Premisa? Ponoreli znanstvenik, ki je našel dnevnik doktorja Viktorja Frankensteina, med drugo svetovno vojno iz trupel vojakov ustvarja grozljive zombirobote, Hitlerjevo najstrašnejše orožje ... Gost festivala: režiser Richard Raaphorst
- Tulpa (Italija):
Tulpa predstavlja vrnitev v čase, ko je italijanski žanrski produkciji kraljeval giallo, obenem prefinjen in brutalen spoj trilerja in grozljivke. Odlikujejo ga vse prvine tega žanra: sanjska logika, sugestivna glasba, skrbno premišljeni in razkošni prizori, drzna erotika in seveda kruto nasilje skrivnostnega črno orokavičenega morilca. Tulpa iz naslova je seksklub, ki ga vodi skrivnostni tibetanski guru in v katerem je redna gostja tudi borzna posrednica Lisa ... Festival bo obiskal režiser Federico Zampaglione.
- Omnivores (Vsejedci, Španija)
Španski režiser Óscar Rojo v svojem drugem celovečercu ponudi prevetritev kanibalskega podžanra, saj se tokrat s človeškim mesom v nasprotju z že večkrat videnimi primitivnimi plemeni in psihopatskimi družinami gostijo zdolgočaseni ugledneži; na sled jim po naključju pride gastronomski novinar ...
In na koncu je tu še povorka nemrtvih
Povorka razpadajočih pošasti se bo skozi ulice Ljutomera sprehodila na sklepni Grossmannov dan nemrtvih, v soboto, 20. julija. S pomočjo mojstrov posebnih učinkov in mask, ekipe Mad Squirrel FX iz Beograda, se bodo obiskovalci lahko preobrazili v nagnusne, a okolju prijazne žive mrliče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje