Leta 2001 je snemanje filma Ghosts of Mars zaznamovalo konec neke ljubezni režiserja Johna Carpenterja. Roko na srce, za njim so bili naporni tedni: ne samo, da je bil pri filmu tako režiser kot scenarist in skladatelj glasbe, ampak je le teden dni pred začetkom snemanja tudi iskal zamenjavo za Cortney Love. In takrat ga je zadelo: "Ne ljubim je več."
'Ona' je seveda filmska umetnost. Carpenter, eden največjih režiserjev grozljivk svojega časa, ni videl druge izbire, kot da snemanje filmov obesi na klin. "'Skurjen' sem bil," je priznal v nedavnem intervjuju za The New York Times. "Do konca so me izželi."
No, ustvarjalne krize je očitno konec, kajti 8. julija v ameriške kinematografe prihaja nov Carpenterjev film, The Ward. 63-letni režiser se, vsaj po intervjuju v omenjenem časniku sodeč, ne trudi ugajati. Brez kakršnih koli zadržkov denimo zagovarja osovraženi t. i. product placement v filmih: "Vsi plasiranje izdelkov kritizirajo, češ da to počnemo samo zaradi denarja. Že mogoče, ampak obenem je življenje v Ameriki videti točno tako."
Carpenter je danes ena izmed nespornih avtoritet svojega žanra (čeprav velja, da je v grozljivke metafilmske reference vnesel Wes Craven, je že Carpenter v svoje filme rad vpletal reference na gledanje filmov). J. J. Abrams v enem izmed prvih kadrov svoje nove grozljivke Super 8 pokaže prav poster za Carpenterjev Halloween. Guillermo del Toro ga je opisal kot "mojstra ameriškega filma, čigar minimalistični filmi so posneti v direktnem, možatem smislu."
Filme je nehal snemati zaradi serije polomij (tudi njegov danes kultni remake grozljivke The Thing je ob premieri požel porazne kritike); nenehni boji s studii so ga utrudili. "Za to, da zgradiš tako kariero, se moraš odpovedati delu samega sebe. Imel sem sina in krščenca in življenje, ampak vse to je bilo potisnjeno ob stran, zato sem moral nehati." Film ga je začel spet "srbeti" šele po tem, ko je leta 2005 za Showtime režiral nekaj epizod serije Masters of Horror.
Dogajanje grozljivke The Ward je postavljeno v 60. leta prejšnjega stoletja: hospitalizirana mladenka Kristen (Amber Heard) je prepričana, da v "njeni" psihiatrični bolnišnici nekdo pobija bolnike. Carpenter ob svoji vrnitvi tako ni stavil na potoke krvi, ampak raje na gotsko atmosfero, stopnjevanje napetosti in poigravanje z gledalčevimi percepcijami tega, kaj je resnično in kaj ni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje