Zelo neposreden je bil navdih, ki ga je našel pri enem od Baconovih triptihov – na njem sta s Heathom Ledgerjem zasnovala Jokerja v Temnem vitezu, enem bolj priljubljenih delov Batmanove franšize na splošno.
Z oskarjem nagrajeni režiser je eden od številnih ustvarjalcev, ki so pred razstavo spregovorili o tem, kakšen učinek je imelo nanje delo enega najpomembnejših umetnikov druge polovice 20. stoletja. Razstavo z naslovom Francis Bacon: Človeška prisotnost odpirajo v četrtek in bo na ogled do 19. januarja. Na ogled bodo postavili več kot 55 del, ki so nastala od poznih 40. let 20. stoletja naprej. Kot napovedujejo v galeriji, bo razstava raziskovala pomen portreta v Baconovem opusu in kako je umetnik premikal meje znotraj portretne motivike. Prav preseganje in prevračanje tradicionalnih zapovedi je nekaj, kar je Nolana pri Baconu posebej nagovarjalo.
Ko se je režiser, naklonjen kompleksno zastavljenim narativom, po kakršnih ga poznamo iz filmov Memento, Medzvezdje in Izvor, prvič v živo srečal z delom Francisa Bacona, je spoznal pomen, ki ga ima medij pri prenosu sporočila, njegove besede povzema Guardian.
"Filmski slikar"
"Morda je to razlog, da se mi zdi Bacon filmski – distorzija snovi in časa se razvijata neposredno iz platna in barve. Zdi se, da je v svojem odklanjanju skiciranja in risbe stremel k sliki, ki premore sama v sebi moč nedoločenosti risbe, da obide dobesedno in se z gledalcem poveže prek čustvenih zmožnosti, položenih v barvo," je po navedbah časopisa še povedal režiser. Baconovo delo ga navdihuje na več načinov, pravi, "ne nazadnje kot opomnik, da z golo ilustracijo zgodbe ne izkoristimo silovitosti, ki jo dosežemo s podzavestnimi sugestijami in intuitivnim ustvarjanjem podob".
Slikarska poteza, ki je Nolan nikoli ni pozabil
Nolan se spominja, kako je v najstniških letih na obisku galerije Tate Britain zagledal plakat za Baconovo retrospektivo, na kateri je bil tudi eden izmed Baconovih triptihov. "Prevzele so me blede, črtaste poteze in me nikoli niso izpustile; prav tako grajenje ploskev z različnimi ravninami v razpadajočo zmešnjavo. Leta pozneje sem podobo pokazal Heathu Ledgerju, ko se je pripravljal na vlogo Jokerja v Temnem vitezu in takoj se je navdušil nad trpečo človečnostjo," je povedal režiser in dodal, da je Baconov obraz vplival tudi na značilno masko Jokerjevega lika.
Razstava bo torej osvetlila Baconovo ukvarjanje s portretom v časovnem razponu 50 let, začenši z zgodnjimi deli, ki so nastala v poznih 40. letih. Na ogled bodo portreti Luciana Freuda, Isabel Rawsthorne in njegovih ljubimcev Petra Lacyja in Georgea Dyerja, posebno poglavje pa bodo seveda predstavljali umetnikovi avtoportreti. Portrete bodo postavili v dialog z redko razstavljenimi fotografijami in portreti Bacona fotografov, kot so Cecil Beaton, Arnold Newman in Bill Brandt, ki jih hranijo v galerijski zbirki.
O doživljanju Bacona sta spregovorila tudi slikar Nathaniel Mary Quinn in John Maybury, umetnik in režiser Baconove biografije Love is the Devil, prav tako modna oblikovalka Bella Freude, hči slikarja in Baconovega tesnega prijatelja Luciena.
Bella Freud je njegovo delo prvič videla v starosti 11 let v Tatu, šlo pa je za triptih z naslovom Tri študije za figure ob podstavku Križanja. "Odtlej obožujem njegovo delo." Bacona je imela večkrat priložnost srečati, spomni pa se ga po njegovih "sijajno prezirljivih pogovori, ki so bili šokantni in čudovito smešni". "Pri 14 letih sem bila preveč sramežljiva, da bi izrekla kako besedo, zato sem v tišini sedela in vse vpijala. Njegovo delo me je vedno vznemirjalo. Ko sem iskala barve za notranje oblikovanje, sem vzela njegov katalog in ga odnesla v prodajalno barv, da so mi zmešali takšne oranžne in vijoličaste odtenke."
Ena ključnih figur slikarstva druge polovice 20. stoletja
Britanski slikar Francis Bacon, ki spada med najpomembnejše umetnike 20. stoletja, je umrl 28. aprila 1992 v Madridu, star 82 let. V času življenja se je ponašal z nazivom najdražje prodajanega živečega umetnika, po smrti pa so cene njegovih del še naraščale. Leta 2013 so Tri študije Luciana Freuda na dražbi v New Yorku prodali za 142,4 milijona dolarjev (135,5 milijona evrov).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje