Celovečerni prvenec Moja Haraweja The Village Next To Paradise, ki je nastal v koprodukciji Somalije, Avstrije in Francije, je tako prejel nagrado za najboljši avstrijski film, imenovano vienna film award, ter deset tisoč evrov in dodatne sponzorske nagrade. Žirija je nagrado za dramo, ki se dogaja v Afriki, utemeljila z besedami, da ji je uspelo "z impresivno odprtostjo prikazati realnost, ki z evropske perspektive pogosto ostaja abstraktna ali pa je zreducirana na novice na prvih straneh časopisov."
The Village Next To Paradise govori o novoustanovljeni družini, ki se spopada z izzivi, medtem ko zasleduje individualne cilje in se spoprijema z zapletenostjo sodobnega življenja ter se pri tem ravna po imperativu ljubezni, zaupanja in odpornosti, navaja uradni sinopsis filma.
Posebno nagrado festivala, 5000 evrov, so letos namenili dokumentarcu avstrijske režiserke Ruth Beckermann Favoriten, v katerem je režiserka več let spremljala dogajanje v razredu osnovne šole v istoimenskem okrožju Dunaja. "Favoriten je konkreten in empatičen dokaz, da si najmlajše generacije zaslužijo naše zaupanje, da je bolj kot kdaj koli prej vredno govoriti o enakosti v izobraževanju in da ni nujno, da sta si kruta realnost in ljubeča skupnost protislovna," je zapisano v utemeljitvi.
Žirijo letošnjega festivala so sestavljali namestnica direktorja Avstrijskega filmskega muzeja Alessandra Thiele, samostojni kurator in nekdanji sodirektor filmskega festivala Diagonale Sebastian Höglinger ter fotografinja, umetnica in predavateljica Lena Rosa Händle.
Nagrado mednarodnih filmskih kritikov fipresci je prejel film kanadskega režiserja Matthewa Rankina Une Langue Universelle, ki se ukvarja z vprašanji migracij in izgona – in to v obliki komedije, ki je neobičajna za te teme.
Filmsko nagrado Erste Bank, ki ustvarjalcem omogoča bivanje v New Yorku in predstavitev filma v tamkajšnjem mednarodnem centru za ohranjanje, proučevanje in razstavljanje filma in videa, so namenili češki režiserki Klari Tasovski za njen film v avstrijski koprodukciji Ješte Nejsem, Kym Chci Byt (Nisem vse, kar hočem biti), kjer je v ospredju češka fotografinja Libuše Jarcovjakova. "Ta film je portret nekoliko drugačne vrste: neposreden, nepretenciozen in ganljiv. Preprosto odličen film," se glasi utemeljitev.
Žirija bralcev avstrijskega časopisa Der Standard je med filmi, ki še niso v distribuciji v Avstriji, izbrala film Fario režiserke Lucie Prost. Izbira pomeni, da bo omenjeni avstrijski časopis, če bo film pridobil avstrijskega distributerja, film podprl z brezplačnim prostorom za oglaševanje.
Kot zadnji film festivala bodo letos na Viennalu prikazali dokumentarni esej Dahomej, ki govori o vračanju beninskih umetnin, francoske režiserke Mati Diop. (Film bomo v kratkem v Ljubljani lahko videli v okviru festivala Liffe.) V 13 festivalskih dneh so letos na Viennalu našteli približno 75.800 ljubiteljev filma, kar je za 500 več kot lani, poroča tiskovna agencija APA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje