Jakov in Dominik Sedlar sta na zahtevo Oje Kodar posnela vsebinsko precej pomanjkljiv biografski dokumentarec o Orsonu Wellesu, ki pa vseeno razkriva nekaj zanimivih podrobnosti iz življenja enega najbolj spoštovanih režiserjev vseh časov. Foto:
Jakov in Dominik Sedlar sta na zahtevo Oje Kodar posnela vsebinsko precej pomanjkljiv biografski dokumentarec o Orsonu Wellesu, ki pa vseeno razkriva nekaj zanimivih podrobnosti iz življenja enega najbolj spoštovanih režiserjev vseh časov. Foto:
Peter Bogdanovich

Letos sta tako izšli že dve knjigi o igralcu, režiserju in scenaristu, ki je umrl leta 1985, predstavili pa so tudi dokumentarec Searching for Orson (Iskanje Orsona) hrvaških filmarjev Jakova in Dominika Sedlarja.

Kratena "pravica" do svobodnega ustvarjanja dokumentarca
Da so se za snemanje filma o Orsonu Wellesu odločili ravno Hrvati, ni presenetljivo. Zadnja leta je namreč Welles preživel s hrvaško kiparko in pisateljico Ojo Kodar, ki mu je pomagala napisati nekaj scenarijev, pojavila pa se je tudi v njegovih filmih. Kodarjeva je močno vplivala tudi na končno podobo izdelka bratov Sedlar. Pravzaprav je njun film prikrajšala za celovitost zgodbe o Orsonu Wellesu. Oja Kodar je svojim rojakom, ki so izrazili zanimanje za njegovo življenjsko zgodbo, sicer ponudila dostop do arhivskega materiala in drugih zapisov o svojem nekdanjem življenjskem sopotniku, a je obenem zahtevala, da v filmu ne omenjajo njegove žene. Zveza med Orsonom Wellesom in Ojo Kodar je bila namreč ena bolj odmevnih hollywoodskih afer, saj je Welles umirjeni zakon zamenjal za življenje s precej mlajšo umetnico.

Kaj je bilo pred srečanjem z Ojo Kodar
Film Searching for Orson tako govori predvsem o poznih letih Orsona Wellesa, o tistih, ki jih je zaznamovala njegova zveza s Kodarjevo, scenarij pa skoraj povsem prezre glavnino Wellesovega življenja. Prepoved omenjanja Wellesove žene pa ni bil edini pogoj, ki ga je Oja Kodar postavila Jakovu in Dominiku Sedlarju. Film gledalcev ni smel seznaniti niti z bojem za lastništvo zadnjega Wellesovega filma The Other Side of the Wind (Druga stran vetra), ki sta ga po filmarjevi smrti bili Oja Kodar in ena od Wellesovih hčerk.

Nekoč morda dobimo še en Wellesov film
O zadnjem in še ne dokončanem Wellesovem projektu je spregovoril tudi filmski režiser Peter Bogdanovich. Ta se v dokumentarcu pojavi v vlogi pripovedovalca in novinarja, ki intervjuva Ojo Kodar. Bogdanovich je poudaril, da bi bilo treba film The Other Side of the Wind čim prej dokončati, saj ga tudi poseg novega režiserja menda ne bi mogel več pokvariti. Slutnjo o tem, kakšen film je tik pred smrtjo ustvarjal Orson Welles, prinaša tudi dokumentarec Searching for Orson, v katerega sta Sedlarja vključila nekaj kadrov iz njegovega nedokončanega filma.

Dokumentarec razkriva tudi neko skrivnost Wellesove družine, za katere obstoj ni vedel niti Welles. To je obstoj vnuka. Njegova hči Rebecca Welles Manning je namreč rodila sina in ga oddala v posvojitev, o tem pa očetu nikoli ni črhnila niti besede. Marc se pojavi tudi v filmu Searching for Orson. A o svojem dedu ne more povedati nič kaj določnega. Kot žrtev hude prometne nesreče je namreč Marc ostal duševno prizadet.