S projekcijo filma Dil Chahta Hai ob 20.10 se je v soboto v dvorani ljubljanskega Kinodvora začel teden indijskega filma, ki bo trajal vse do četrtka, 31. januarja. V tem času se bo na platnu zvrstilo osem filmov, predvsem iz bollywoodske produkcije.
Teden filma so pripravili z veleposlaništvom Republike Indije v Sloveniji kot poklon indijskemu dnevu državnosti 26. januarja. Gledalci pa si bodo lahko ogledali za slovensko kulturo razmeroma neznano in nekonvencionalno (mega)produkcijo Bollywooda, ki jo muzikalična žanrska usmerjenost naredi zelo privlačno in pa eksotično.
Prava "kinosila"
Indijska nacionalna kinematografija je razdeljena na več regionalnih kinematografij, ki so vezane na svojo jezikovno skupino. Bollywood pa je ena izmed glavnih indijskih kinematografij in je vezan na hindujsko jezikovno skupino, svoj sedež ima v Mumbaju, sicer pa sodi tudi med najbolj produktivne in s tem največje svetovne kinematografije; letno namreč posnamejo več kot 1.000 filmov in prodajo 3,6 milijona vstopnic.
Vendar pa indijska kinematografija ni zanimiva le zaradi svoje veličine, temveč velja tudi za najstarejšo svetovno "kinosilo", ki je med prvimi uporabila in vpeljala sistem studia, Indijci pa so prej kot drugi narodi v filmu odkrili njegovo pripovedno zmogljivost in njegovo umetniško dimenzijo. Pripovedovanje zgodb iz bogate vedske tradicije ob uporabi slik in z živo glasbeno spremljavo je bila med Indijci stoletja dolga tradicija, je ob tednu indijskega filma zapisal Denis Valič.
In kaj bo na sporedu?
Bollywoodski žanr je nezgrešljivo in nepretržno zvezan z žanrom glasbenega filma in melodrame, vendar ne glede na to, da gre večinoma za ljubezenske zgodbe, bo na platnu le tu pa tam videti kakšen poljub. Med množico avtorjev, ki so v Indiji slavni, bo v Kinodvoru mogoče videti tudi dela producenta, režiserja in nekdanjega igralca Rakesha Roshana. Njegov film Koi... Mil Gaya je mešanica znanstveno-fantastičnega filma, v katerem se prepletajo vplivi Spielbergovega E. T.-ja in Aliena ter velikega Satyajita Raya.
Premierni film Dil Chahta Hai režiserja Farhana Akhtarja pa velja za enega izmed najbolj uspešnih filmov v diaspori, zaslovel pa je predvsem po prizoru, ki povzema zgodovino bollywoodskih plesnih točk.Videti pa bo mogoče tudi delo Chandre Prakash Dwivedi Pinjar. Gre za enega izmed resnejših poskusov, ki razkrivajo svojevrsten tabu v hindujsko-muslimanskih odnosih v času razdeljevanja Indije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje