Dević se v 30-minutnem nagrajenem filmu Nimam ti nič lepega povedati ukvarja z zgodbo o nerazrešenem umoru Ljubice Solar, mlade ženske iz Siska, ki se je zgodil leta 1991. Spodbudila ga je, da je spregovoril o generacijah mladih, katerih življenja je v veliki meri zaznamovala nedavna vojna in ki se soočajo z večno dilemo prebivalcev majhnih mest: ostati ali oditi. Goran Dević se je rodil leta 1971 v Sisku, študiral je pravo, arheologijo in film na Akademiji za dramsko umetnost v Zagrebu, v njegov opus pa spada več kratkih filmov.
Posebna omemba srbsko-črnogorski Rudarski operi
Medregionalna strokovna žirija, ki so jo sestavljali indijski režiser Atul Gupta, selektorica britanskih političnih filmov iz tridesetih let Katy McGahan in slovenski režiser Bojan Labovič, je posebno omembo zaradi lirične kakovosti, ritma in originalnosti obravnavanega ter zaradi tona namenila še srbsko-črnogorskemu filmu Rudarska opera, ki je nastal v režiji Olega Novkovića, pri scenariju je z njim sodelovala še Milena Marković. Gre za zgodbo režiserke Milene, ki pride v rudarsko mesto Bor, da bi z amaterskimi igralci uprizorila Brechtovo Opero za tri groše. Prebivalcem mesta predstava omogoča beg iz neprijetne resničnosti.
Za veliko nagrado Dokumentarcev v Mariboru – DokMa 2006 v obliki školjke trikotničarke so se poleg omenjenih filmov v Medregionalni perspektivi potegovali hrvaška Edi gre in Work in Progress, slovaški Pornoromantika, srbsko-črnogorski Rudarska opera in Vukovar - zaključni rez ter kosovski film Zrcalce, zrcalce…
Visoko kakovosten in raznolik izbor
Kot je ob zaključku festivala ugotovila žirija, je bil raznolik izbor visoko kakovosten. Čeprav je bila odločitev o zmagovalcu sprejeta soglasno, pa kljub temu ni bila enostavna. Žirija ni bila razdeljena, zato ker vsak od njenih članov prihaja iz različnih okolij, pač pa zato, ker je mogoče vsak posameznik ali posameznica vzpostavil odnos do enega od filmov, so dodali v obrazložitvi.
Sicer si je 46 dokumentarnih filmov iz 18 držav, predstavljenih na tretjem mednarodnem festivalu DokMa 2006, ogledalo več kot 800 gledalcev, kar pa je manj kot lansko leto, ko je festivalu uspelo za projekcije odpreti vse tri nekdanje mestne kino dvorane v Mariboru, medtem ko je bilo to letos mogoče samo v Kinu Udarnik.
DokMa vse pomembnejši festival
Čeprav so dokumentarci še vedno v podrejenem položaju glede na tržno bolj zanimivi igrani film, pa organizatorji ugotavljajo, da zanimanje občinstva za projekcije filmov, ki najverjetneje nikoli ne bodo postali del redne kinematografske ponudbe, mednarodno sodelovanje, odziv tujih in domačih gostov ter porast slovenske dokumentarne produkcije v zadnjem času potrjujejo, da se DokMa uveljavlja kot vse pomembnejši festival dokumentarnega filma v tem delu Evrope.
Festival DokMa 2006 je potekal v sodelovanju z nacionalnim festivalom avstrijskega filma Diagonale (Graz), argentinskim festivalom Imágenes de la Patagonia (Neuquén), Evropsko dokumentarno mrežo (European Documentary Network – EDN), Mrežo Red de Festivales Audiovisuales, Britanskim filmskim inštitutom (British Film Institute – BFI), Slovensko kinoteko, Pekarno Magdalenske mreže Marinbor in Društvom za razvoj filmske kulture Maribor.
Iz predstavljenega filmskega programa so organizatorji posebej opozorili na sodobno produkcijo indijskega in argentinskega dokumentarnega filma, britanski politični film iz 30. let, ki so ga predstavili v okviru kategorije Veliki dokumentarci ter kategorijo Posebno slovenski, v kateri so predstavili sodobno slovensko produkcijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje