Tako, kot je Michael Moore razkrinkal velike korporacije, ki so motor trgovine z orožjem, skuša režiser Robert Kenner osvetliti zaledje živilske industrije. Foto:
Tako, kot je Michael Moore razkrinkal velike korporacije, ki so motor trgovine z orožjem, skuša režiser Robert Kenner osvetliti zaledje živilske industrije. Foto:
Food, Inc.
Film ne skuša gledalcev spreobrniti v vegetarijance, svari pa pred genetično modificirano hrano.

Food, Inc., ki bo ameriško premiero doživel v petek, opozarja na spremembe v ameriški živilski industriji, ki naj bi škodila tako zdravju ljudi kot okolju ter kršila pravice delavcev in živali. Za potrebe filma predstavniki velikih korporacij, denimo Monsanto Co., mesnine Tyson Food Inc. in perutnine Smithfield Foods, niso hoteli dajati izjav - a to ne pomeni, da niso odreagirali. Pojavila se je cela vrsta spletnih strani, kakršna je SafeFoodInc, ki poskušajo pokazati, kako varna, v izobilju in dostopna je hrana, ki jo uživajo Američani.
Omenjeni dokumentarec po drugi strani pokaže, kako zavajajoče so podobe živali, ki se mirno pasejo, na etiketah mesnih izdelkov. To naj bi vzbujalo lažen občutek, da meso prihaja s prijaznih, družinskih farm, v resnici pa ga proizvajajo tovarne, ki dobiček postavljajo pred človeško zdravje.

Se vam kdaj zdijo piščančja bedra nekam velika?
V dokumentarec so vpeti na skrivaj pridobljeni posnetki iz tovarn za predelavo govedine, perutnine in svinjine, na njih lahko vidimo piščance, ki se mrtvi zgrudijo kar sami od sebe - uniči jih bliskovito rejenje, za katero so krivi antibiotiki v njihovi prehrani. Antibiotiki pa seveda pomenijo vznik nanje odpornih bolezni - ti novi industrijski postopki ameriških živilskih korporacij naj bi bili tako neposredno povezani s porastjo debelosti, diabetesa, salmonele, nevarnih mutacij sicer čisto običajne bakterije E-coli in onesnaženja okolja.

S(m)o kupci na milost ali nemilost prepuščeni korporacijam?
Ne, je končni sklep filma Food, Inc. "Volimo" s tem, kakšno hrano kupujemo. Kot pozitiven primer je prikazana korporacija Stonyfield Farm, ki je začela linijo organskih izdelkov, ki jih, ker je zanje tako povpraševanje, prodaja tudi gigant Wall-Mart.

A. J.