ČarniCe skrbijo za poustvarjanje zapostavljene slovenske glasbene dediščine. Foto: RTV SLO
ČarniCe skrbijo za poustvarjanje zapostavljene slovenske glasbene dediščine. Foto: RTV SLO
Marij Kogoj
ČarniCe so se močno poglobile v študij del Marija Kogoja. Foto: Pokrajinski muzej NG

Prva etapa v glasbenem izobraževanju iz slovenskih zborovskih sestavov je gostovala v Slovenski filharmoniji, kjer so ČarniCe s koncertom ČarniCe v kraljestvu palčkov prvič nastopile v Slovenski filharmoniji. Večer je prinesel razkritje celotnega opusa za mladinske glasove Marija Kogoja ter nekaj del Pavleta Merkuja, Lojzeta Lebiča, Alda Kumarja, Ambroža Čopa in Nane Forte.

14 + 1 skladba Marija Kogoja
V prvem delu večera so ČarniCe, ki so izšle iz Akademskega pevskega zbora Toneta Tomšiča, predstavile 14 pesmi Marija Kogoja, za katere so besedila za mladino napisali različni slovenski pesniki. Da se obiskovalci Slovenske filharmonije ne bi pritoževali nad premajhno količino Kogojevih sestavov, so ČarniCe v nadaljevanju zapele še na Kogojevo glasbo k pravljični igrici Josipa Ribičiča V kraljestvu palčkov.

Kontinuiteta domače klasike
Drugi del koncerta je postregel z deli sodobnih slovenskih skladateljev, ki so bila do zdaj po mnenju dirigenta Stojana Kureta po krivici spregledana. To so skladbe Pavleta Merkuja in Alda Kumarja. Spored večera dopolnjujejo dela skladateljev mlajše generacije Ambroža Čopija in Nane Forte, katerih dela prinašajo nekaj stičnih točk s sestavi Marija Kogoja in tako dokazujejo kontinuiteto razvoja slovenske klasične glasbe.

Oznanjevanje tudi v tujini
Z nastopom v Slovenski filharmoniji pa predstavitveno delo skupine ČarniCe še ne bo pri koncu. Kmalu se bodo podale na gostovanja po Sloveniji in v zamejstvo, kjer bodo pod naslovom Neodkriti biseri od Kogoja do danes prepevale skoraj neznane ali celo neznane zborovske sestave domačih skladateljev. Podvig bo sklenila zgoščenka ČarniCe v kraljestvu palčkov, ki naj bi izšla še pred nastopom leta 2006.