Trenutek, ki se je že zapisal v športno zgodovino - Zidanov napad na Materazzija. Foto: EPA
Trenutek, ki se je že zapisal v športno zgodovino - Zidanov napad na Materazzija. Foto: EPA
Zinedine Zidane
Avtorja pesmi Coup de Boule upata, da je njuna mojstrovina Zidana pošteno nasmejala. Foto: EPA
The Arctic Monkeys
Arctic Monkeys so se lani na vrhu lestvic pojavili od nikoder - oprostite, prišli so s spleta. Foto: Reuters

Svet je še dolgo čudil nad udarcem z glavo, s katerim je Zinedine Zidane na finalni tekmi postregel Italijanu Marcu Materazziju, večina Francozev pa je njegov prekršek razumela kot brezkompromisno branjenje družinske časti. Kaj se je na zelenici v resnici dogajalo, verjetno še ne bomo kmalu izvedeli, francoski nogometni “junak” pa je nato dobil še svojo pesem. S francoskih radijev, televizij in mobilnikov odmeva spevna, reggeajevsko obarvana popevka Coup de Boule (Udarec z glavo, ali, po domače, “čelna”.)

Refren pesmi, ki se je sprva širila predvsem prek spleta, se seveda vrti okrog zgodovinskega trenutka: "Zidane a frappé, la Coupe on l’a ratée" (Zidane ga je polomil in nam se je pokal izmuznil). V anonimni pesmi je Thierry Chassagne, predsednik francoske veje založbe Warner Music videl potencialno uspešnico, izsledil avtorja, brata Sébastiena in Emmanuela Lipszyca, in od njiju odkupil vse pravice za njeno predvajanje.

Železo se kuje, dokler je vroče
Brata Lipszyc, ki sicer poklicno ustvarjata posebne zvočne učinke za filme, je dan po francoskem porazu v Berlinu mučila depresija. Med brskanjem po spletu sta opazila, da se šale, fotomontaže in posnetki "Zizoujevega" izpada bliskovito množijo in sklenila sta se pridružiti trumam parodij. Pesem je bila, tako trdita brata, končana v pičle pol ure. Prek elektronske pošte sta jo poslala kakim 50 prijateljem - in jo tri ure kasneje že slišala na valovih ene izmed vodilnih francoskih radijskih postaj.

V enem tednu po julijskem uradnem izidu singla so Francozi pokupili že 150 tisoč izvodov, s spleta pa si ga je pretočilo še najmanj enkrat toliko ljudi. Videospot je bil posnet na pariškem stadionu Charlety; v njem seveda nastopa sodnik, ki igralcu (tega ne moremo videti) pokaže rdeč karton.

Glasba se seli na splet
Neverjeten uspeh pesmi, ki ni potrebovala druge promocije kot elektronsko pošto in ljudi, ki so si jo posredovali, je dokaz, da se glasbene založbe tudi v Franciji ozirajo na internetne uspešnice. S podobnim primerom so nam pred meseci postregli Britanci, ki so na spletu "našli" eno najbolj uspešnih skupin zadnjih let, The Arcttic Monkeys.